Gå til innhold

hvor mye kan de når de er 22mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er 22 mnd og han teller til 16.

Han går ned trappen og teller trinnene og teller helt til 16.

Vi teller jo sammen når vi leker osv.. men vi teller som regel bare til 5 og 10.

Hvor mye er det vanlig dem kan i den alderen? Hvor mye prater de, setter sammen ord osv?

Han har overrasket oss så ofte for tiden så bare lurer jeg :) på hva som er "normalen"

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi var 21 mnd da hun ble storesøster så jeg husker litt av dette.. Hun telte ikke, men pratet som en foss. Satte sammen hele setninger med småord i, f.eks Sitter bare her jeg mamma.

Hun hadde også begynt synge, men stort sett bare første setningen i sangen flere ganger etter hverandre. F.eks Bæ bæ lille lam, bæ bæ lille lam . Veldig flink med melodier.

Men vi fikk stadig høre at hun var tidlig med språket da, er jo individuelle forskjeller på dette som på alt annet. Hun blir 3 år i mai og de sier stadig i barnehagen at hun ligger langt foran de andre på samme alder når det gjelder både språk og forståelse av ting.

Skrevet

Takk for svar :)

Han sier bla "det er meg" og peker på seg selv.

Det gjorde han rundt 18 mnd. Da kunne han også sette sammen ord

f eks "mer der borte" og peke.

Han begynte tidlig å forstå så mye.

Han overrasker med å vite mye vi ikke trodde han viste.

Han satt på badet etter kveldsstellet og telte, han liker det :)

Da han kom til 9 pekte han på tallet på bleia som er nr 6. Men fra han sin vinkel så ble det jo 9.

Han kan også noen strofer fra bæ bæ lille lam og synger mye til små einsteins på disney. Også flink med melodier.

Er dette tidlig eller helt normalt? :)

Skrevet

Hvis jeg tar utgangspunkt fra da min eldste sønn var 22 måneder er sønnen din tidlig ute med tellinga. Eldstemann ble 2 år i januar og teller til 3;) Vet ikke hva som er normalt, men 2 åringer er jo så forskjellige. Gutten min har sine spesialfelt han også, men treg på andre ting, er ikke det litt typisk for små barn?

Moro at gutten din er så flink til å prate og telle da:)

Skrevet

Hvis jeg tar utgangspunkt fra da min eldste sønn var 22 måneder er sønnen din tidlig ute med tellinga. Eldstemann ble 2 år i januar og teller til 3;) Vet ikke hva som er normalt, men 2 åringer er jo så forskjellige. Gutten min har sine spesialfelt han også, men treg på andre ting, er ikke det litt typisk for små barn?

Moro at gutten din er så flink til å prate og telle da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...