Gå til innhold

Dere som har litt peiling på bæring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter ny baby i mars, og jeg har veldig lyst til å bære henne. Men det er jo en hel jungel av bæretøy der ute!!! Ønsker meg noe som er enkelt å ta av og på, uten for mye knyting. Da tror jeg bare det blir liggende ubrukt... Vil gjerne ha noe som man kan bære i på magen i begynnelsen (først innovervendt og deretter utovervendt, kanskje?), for så å kunne flytte den over på ryggen når barnet blir større... Noen anbefalinger??? Eventuelt noe jeg bør unngå?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Beco Butterfly fra minstejenta som jeg er fornøyd med og tar meg til nestemann.

Den spennes på som en ryggsekk og du kan bære begge veier, forran og bak.

I tilegge skal jeg denne gang kjøpe en BabaSling for de korte og raske turene i barnehagen og butikken.

Skrevet

Vi har babasling til minstejenta vår, å er kjempe fornøyd. Men den er ikke for noen lange turer. Men funker veldig bra visst man har en liten shoppingtur e.l.

Begynte å bruke den da hun var 1uke gammel, ligger veldig godt i den. Men man må øve litt på å bruke den ordentlig :)

Vi skal ut på reise om noen dager, å da skal jeg ha snuppa i den på flyplassen å sånt. Så denne uken har vi øvd endel hjemme med å ta henne inn og ut. Akkurat det er litt fiklete, men man lærer fort ;)

Veldig enkelt å ta den på ihvertfall, bare å tre den over hodet og under den ene armen.

Liker at hun både kan ligge litt skjult i den, og sitte å se seg rundt :)

Skrevet

Becoen er super. Ellers kan du sjekke ut mei tai, manduca og ergo. Alle de fire er relativt like, men har litt ulike festeanordninger og det kan variere litt hvilken som passer best til din fasong. Mei tai har noe mer knyting enn de andre tre, men til gjengjeld blir den enda mindre sammensurret og er hendig å ta med i lomma/veska e.l.

Skrevet

Da må jeg bare spørre for å være helt sikker før jeg kjøper min Babasling.

De kan altså ligge helst skult som i en hengekøye å sove? Skal ha den som en kriseløsning på en lengre flytur hvis vi ikke får plass med babyseng.

Og er det regulering på skulderreimen så den passer bra både til meg og mannen?

Skrevet

har både babasling og manduca. Piraten liker ikke babaslingen noe særlig, men manducaen går fint. Funker veldig bra på flyreiser og slikt, så har man hendene fri og selve bæreanordningen er mer som en slags ryggsekk med tykke stropper og midjebelte, så belastningen blir godt fordelt.

Lykke til i bærejungeln!

Skrevet

ja, de kan ligge i den som ei litt liten hengekøye den første tiden 0-4mnd kanskje. Etter det så sitter de litt mer oppreist i den, men kan fortsatt ligge i en litt bakoverlent posisjon :)

Å det er regulering i skulderreimen, så den passer til alle. Passer godt både til meg som er litt rund i kantene :P og til samboeren min som er relativt slank og veltrent :D

Skrevet

Takk, da var den akkurat som jeg trodde :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...