Gå til innhold

Når skal man egentlig kjenne livmora?


Andregangs lykkelig gravid

Anbefalte innlegg

Er så usikker om dagen. Var hos legen på fredag, og han sa at livmora stikker såvidt over beinet. Er 13+3 nå. Men jeg kjenner ikke livmora når jeg kjenner etter selv, noe som uroer meg litt, for jeg vet hvordan det skal kjennes ut. I forrige svangerskap var jeg hos jordmor første gang da jeg var nesten 16 uker på vei, og da var SF-målet på 16 cm, og jeg kunne tydelig kjenne livmora. Syns liksom jeg skulle kjent mere til den nå.. Føler liksom alt er annerledes denne gangen, at det ikke er noe inni der.. Er livredd for at noe ikke er som det skal, og jeg får ikke UL før den ordinære.

 

Flere som er i samme båt, eller som har lignende "erfaring", eller kanskje bare et par beroligende ord?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei igjen, hvorfor bestiller du ikke en tidlig UL???den er litt dyr på majorstuaklinikken, 1200, men på f eks oslo akutten koster det ca 800. det er virkelig verdt det:)ANBEFALES, sp slipper du gå å bekymre deg. kan desverre ikke svare deg på disse spm siden jeg er 1 gangs gravid,igen ekspert;)men kjenner livmoren, den kjente jeg med en gang, litt stor mage allerede, ut 14 uke om et par dager, men dette er individuelt da har jeg hørt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på et bittelite sted, så her er det ingenting som heter tidlig UL. Er to timer å kjøre til sykehus, så de sender oss ikke dit uten grunn. Har endelig fått time til jordmor i neste uke, så satser på å få klarere svar på ting da:) Alt var liksom så annerledes sist jeg var gravid. Skulle gjerne bodd i en by med flere muligheter av og til, men jeg trives her på "landet" også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei=)

 

er 2. gangs selv men jeg kjenner livmora ca oppe ved navlen og nå er magen såvidt begynt å komme, ved førstemann hadde jeg ikke noe spes mage før uke 24, er i dag 15+1 og begynt å få litt, men det legger jeg til grunn for at livmora mi er kommet så pass langt opp denne gangen. aner egentlig ikke hvordan det skal være og med førstemann kjente jeg ikke livmora i det hele tatt*ler litt* tror nok det er veldig forskjellig fra gang til gang osv=) alt er nok kjempe bra med nurket ditt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er omtrent like langt på vei som deg. Endelig så var det en som hadde de samme følelsene som meg. Jeg er annen gangs gravid og jeg kjenner ingenting ...skulle ha kjent mer syns jeg. Men alt er vel sikkert i sin skjønneste orden, Bare at vi er mer "var" på ting som kommer nå.

Men plutselig så kjenner vi mer enn noensinne hehe.

 

Jeg har termin 13 august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg er 14 uker idag med 4 mann. kjenner og føler heller ikke mye. kjenner noe hardt rett over skambeinet bare. Jeg var på en utvidet ultralyd igår fordi jeg er 38 år og hadde en missed abortion i høst (3 mann). Vet du, den lille krabaten som jeg ikke merker i det hele tatt danset inni meg ,gjorde salto og bukkespring.... det var så utrolig herlig å se. Så slapp av ! -babyen din ligger godt hjemt inni deg og lever sitt eget liv ennå. klem augustmagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så godt å høre at vi er fler i samme båt. Jeg kjenner også såvidt noe rett over skambeinet, men føler jeg skulle kjent mer. Men nå har jeg fått meg både time til jordmor og innkallelse til UL om fire uker, så da får jeg (forhåpentligvis) bekrefta at alt er som det skal.

Jeg var veldig bekymra i forrige svangerskap også, så tenkte jeg skulle bli roligere nå, men nei! Har ikke hatt mange symptom, og ikke merket noe til at jeg er gravid nesten, så det eneste jeg vil ha er en bekreftelse på at jeg har et voksende liv inni meg.

 

Emilie24, jeg har termin 14.august, så det høres ut som vi er kommet ganske akkurat likt. 14 uker imorgen, og satser på at livmora klatrer seg oppover:)

 

Takk for beroligende ord, og lykke til videre dere andre også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...