Mammapudding Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Var ute å akte i snøen sammen med Leah nå, vi har en liten bakke som stopper før vi kommer ut på veien, ellers er det dårlig med akebakker rundt her. Leah er storfornøyd med akebakken vår, tror den er akkurat passe for ei på 2 år:) Så kom noen av naboene ut med barna sine og akte i veien, en super, bratt akebakke..men bakken er en vei som krysser en annen vei i slutten av bakken. Nå var jo foreldrene ute å akte sammen med barna, så jeg går ut i fra at de hadde kontroll på om det kom biler så det er jo greit. Kjenner ikke naboene så godt, men har snakket med de et par ganger i sommer og begge damene er kjempehyggelige og pleier å invitere meg å Leah med på lek om vi er ute samtidig. Nå så de ikke at vi var ute og vi hadde vært ute ganske lenge og var litt kald og sulten, så orket ikke å gi oss til kjenne heller. Men jeg tenkte på det, om de spurte om vi ville komme å ake med dem..hva skulle jeg si..vil nemlig ikke lære Leah å ake på veien der biler kjører. Kunne jo ikke ha sagt det sånn, for da hadde det jo vært kritikk av det de gjorde, og det er jo ikke min sak:) Så hvis det blir et tema, hvordan skal jeg si det uten å fornærme de? Vil jo heller invitere dem til vår akebakke, selv om den kanskje blir for liten til de største barna deres..
rampetrollet Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Hva med å si det i et lett humoristisk tone at du er litt hønemor og tør ikke å la Lea ake i den veien der bilene kjører..Jeg hadde gjort som deg og sagt nettopp det siden jeg er enig med deg Aking ut i bilvei er skummelt...
rampetrollet Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Jeg hadde sagt i en lett humoristisk tone at jeg er litt hønemor og ikke tørr å la Lea ake i den bakken pga bilveien. Da ser de ihvertfall at du ikke er uvillig til å være med de og gir de kanskje noe å tenke på uten å fornærme noen Det hadde jeg gjort, for jeg er enig med deg, -Aking ut i bilvei er skummelt
moe_ Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Bare si at du syns at den bakken er litt for stor / bratt for lille leah og at dere foretrekker deres bakke, der er det heller ikke risiko for biler
Mammapudding Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2010 Takk for innspill Kan jo si at bakken er for bratt for henne i første omgang og spørre om de vil komme i vår bakke. Får bare håpe hun ikke protesterer da, hehe:) Men da får jeg nok bare være ærlig å si at hun ikke får ake der biler kjører..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå