Gå til innhold

Den beste shampoen mot flass og kløe i hodebunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var prøvekanin for en venninne som skulle begynne å selge noen helt fantastiske økologiske shampoer (ja, særlig), og resultatet var dessverre at hele hodebunnen min ble "ødelagt". Det klør og jeg flasser ganske kraftig, nå har jeg prøvd flasshampoen til Redken, noen bedre forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neutrogena er den beste, men jeg tror ikke de selger den i Norge lenger..

Skrevet

Rett og slett, head and shoulders. Brukte den en gang ved feiltakelse, og har ikke sett snurten av flass og sår hodebunn etter det. Og jeg sleit skikkelig med det. Fikk store sår i hodebunnen og flasset enormt, men h&s tok det vekk....

Skrevet

Shampeeling fra Wella SP!

Skrevet

Da må du sjekke ut NISIM. Den er knall god! Di selger den hoss frisører, men det er ikke så mange som har den så jeg vet om.

Jeg har hatt den på min gutt da han hadde en del skorper, og jeg kjenner to som har brukt det på psoriases i hodebunnen.

Skrevet

Da må du sjekke ut NISIM. Den er knall god! Di selger den hoss frisører, men det er ikke så mange som har den så jeg vet om.

Jeg har hatt den på min gutt da han hadde en del skorper, og jeg kjenner to som har brukt det på psoriases i hodebunnen.

Skrevet

Shampeeling fra Wella SP!

Skrevet

KMS har en veldig god shampo for sensitiv hodebunn, du kan også få med fuktighetskrem for hodebunnen til den faktisk. Hadde ikke flass, men klødde veldig og det ble myyye bedre. Har ikke prøvd den fuktighetskremen, men den skulle visst ikke gjøre håret fett. Den er hvit og blå, husker ikke hva den heter.

Skrevet

Jeg har problemer med kløe i hodebunnen og det er utrolig irriterende. Frisøren min påstod at det skyldtes tørr vinterluft og at svetten i hodebunnen er kraftig og etser. Vet sannelig ikke jeg. Rådet fra frisøren var å bruke volumshampo slik at det ikke blir så klamt til hodebunnen. Så langt er jeg ikke blitt bedre. Han påstod en sterk shampo (og altså ikke en mild, slik jeg trodde) ville løse problemet. Poenget vil være å løse opp fettet i hodebunnen mer.

Mot flass vil jeg anbefale Fungoral, de selger det på apoteket. Den har permanent fjernet flassen for meg. Er kun kløen igjen nå...

Skrevet

Prøv Kerastas sin. En hvit flaske med sølv kork. Jeg er veldig allergisk mot masse shampooer og div produkter til hud og hår, men den kan jeg bruke. Grusomt å gå sånn å klø, håper du blir fort bra. :)

Skrevet

Fungoral kjøpt på apoteket syns jeg var veldig til hjelp.

Skrevet

Define Sensitive fungerer kjempebra.

Skrevet

Først børd du være sikker på at det er flass og ikke tørr hodebunn du har. Er forskjellige produketer for det.

La en frisør se på det.

Skrevet

Fungoral og head and shoulders er kjempebra og de funker på kort tid. Fungoral skal ikke brukes i mer enn en uke i strekk og så må man ha opphold på minst en uke. Så sterk er den. Men disse to fungerer i alle fall.

Hilsen frisør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...