Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Har oppdaget at når jeg blir veldig sliten og trøtt, så blir jeg utrolig deprimert, og får veldig angst. Får veldig rare tanker i hodet og kjenner meg nesten ikke igjen. Blir faktisk veldig fort sliten på denne tiden av året, så jeg begynner å bli veldig redd for meg selv. Er det noen som har hatt det slikt? Pulsen øker og angsten setter inn, og jeg tenker på hvor dårlig mamma jeg er, noe jeg egentlig tror at jeg ikke er, og får dårlig samvittighet for at jeg ikke yter det jeg burde yte. Vil bare legge meg. På dagtid er dette sjeldent et problem, for da er jeg uthvilt. Men så fort jeg blir sliten og trøtt så begynner jeg og skjelve og blir kvalm. Begynner jeg å bli gal???
Himmel og hav Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Prøv neste gang denne slitenheten og tankene dukker opp og spise f. eks en frukt eller drikke et glass juice. Det du beskriver høres akkurat ut som meg når blodsukkeret mitt er litt lavt. Spiser du regelmessig og nok? Kan det være at utpå kvelden så er alle reservene dine tomme?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Har et "så der" kosthold. Det er ikke dårlig, men du har et poeng der, for det er somregel når jeg er trøtt, sulten og sliten dette oppstår. Får du også en liten depresjon når du blir slik?
Himmel og hav Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Vil vel ikke kalle det en depresjon akkurat, men alt blir veldig tungt og slitsomt og jeg har lett for å surre meg inn i katastrofetanker når blodsukkeret faller litt fort eller er for lavt. Jeg har diabetes, så for meg så kan jo ikke dette gå over av seg selv, men jeg kjenner flere som sliter når blodsukkeret synker. Sønnen min kan omtrent sovne stående, for han blir heeeelt tom, men så er det et glass juice og ei brødskive og så er han i gang igjen. Håper det retter seg for deg uansett hva det skyldes :-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Vinterdepresjon? Mørketidsdepresjon? Kan kanskje være en ide å få mest mulig utnyttelse av dagslyset. Gå en tur ut, sitt ved vinduet, spis riktig etc. Kunne kanskje også tatt en tur til legen og hørt. Kanskje du mangler noen vitaminer, eller har begynnende diabetes?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Tror det er en god kombinasjon. Blir litt deppa på vinteren, og spiser ikke så bra som jeg skulle ha gjort. Er ikke mye overvektig, men sliter med vektap, og det tærer på det også. Lurer liksom bare på hvorfor jeg får disse katastrofetankene, som himmel sier. Alt blir bare surr i hodet og jeg blir rett og slett lei meg og deppa. Tusen takk for dere som gadd å svare meg setter veldig pris på det....
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Synes også det høres ut som en vinterdepresjon. Når man er begynt å deppe, er det lett å lage seg "scenariorer" i hodet og tenke dårlige tanker. Dårlige tanker formerer seg fort. Har hørt om ei lampe som kan hjelpe mot vinterdepping. Kanskje det er noe for deg? Kan leies hos legekontoret ofte,eller fås på blå resept.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Har somregel ikke dette problemet når jeg er uthvilt. Er kun når jeg er ekstra sliten og har fått lite søvn. Kjennetegner dette vinterdepresjoner? Blir heller ikke sånn lei meg heller, det var feil sagt i sted, men blir litt mutt, og som himmel her oppe sa så fint, katastrofetanker. Det er akkurat det jeg får...katastrofetanker. Aldri hørt det ordet før, men det dekker det meste av hvordan jeg føler det. Ligner dette vinterdep.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå