Gå til innhold

Angående karneval i barnehagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste årene har barnehagen vår begynt å lage "tema karneval" da de var lei at det dukket opp 50 spiderman og 50 prinsesser hvert karneval..kan forstå dette, men karnevalet er da ikke for de voksne i bhg? Skjønner absolutt ikke hvorfor ungene ikke kan velge dette selv jeg..Hadde gutten min fått velge selv, hadde han sikkert ville være Ben10 eller noe slikt..isteden må jeg stresse rundt for ¨å finne et kostyme innen den sjangeren de har valgt..synes det er rart at ungene ikke kan kle seg ut som de vil jeg..Det er ikke for de voksne dette karnevalet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger dog bare litt fantasi ;o) Og jeg synes det er flott av bhg lager et tema! Barna får jo velge selv innen dette temaet. Hvilket tema har bhg valgt? Kanskje jeg eller flere kan gi deg noen tips ;o)

Skrevet

Sånn er d hoss minstemann sin barnehage oxo. De har tema dyr i år. var på en haug me butikker i går for å finne kostyme men han kan jo ikke gå i derre store plysjdraktene, de koker jo inni dær. åsså syns jeg kostymene er veldig dyre til at de skal brukes 1 dag.

Elstemann har ikke karnevall:O)

Skrevet

Det er jo et kommersielt sirkus uten sidestykke. Tenk hva de tjener på dette - de som selger slike kostymer. Synes det er en uting å barnehager skal fyre opp under dette. Dette er "bruk-og-kast" samfunnet i nøtteskall.

Skrevet

Helt enig..Brukte maaange timer igår på å forklare guttungen at vi ikke kjøper klovnedrakt til 300 kr i tillegg til parykk, sminke osv pga klovnetemaet.Han kommer aldri til å kle seg ut som klovn igjen siden det er sabeltann og spiderman som er favoritten.

Skrevet

Det er jo fullt mulig å lage kostyme selv også, spesielt med tema eventyr eller dyr.

En gammel bukse og en gammel genser man frynser litt nederst og syr på hale på buksa, bustete hår og litt "møkkete" ansikt med fregner og vips så har man et nesten gratis trollkostyme.

En svart body/genser og svart strømpebukse, en svart hale, svart nese og værhår, hårbøyle med årer og vips så har man en nesten gratis katt. Hvis man ikke har svarte klær, så har vel hvertfall de fleste med jenter en del rosa og da kan man lage en rosa panter i stedet for...

Skrevet

Hva med ridder? Mener å ha sett en riddergenser i en av kleskjedene? Eller en hvit genser med en avklippet sort/brun t-skjorte fra deg eller far?? med et belte rundt. og en sort eller brun str.bukse....tilbehør er vel heller ikke så vanskelig å finne.

Skrevet

Veldig fornøyd med hvordan de gjorde det i den forrige barnehagen til snuppa. Der hadde de også tema-karneval, men barnehagen sto for mesteparten av "utkledningen". Sist var det "dyr", og da fikk foreldrene beskjed om hva barna skulle forestille, men ikke å kjøpe kostyme til dem. Bare kle dem opp i klær med rett farge, og utstyre dem med et diadem. I barnehagen fikk de så ansiktsmaling, og dyreører som de laget selv festet på diademet. Ungene hadde det kjempeartig, de:-)

Som forelder syns iallefall jeg det var mye koseligere enn at alle dukker opp i de kjipe samlebåndskostymene...;-)

Skrevet

Skjønner tanken til barnehagen.

Men har man flere barn er det sikkert flere som meg som ønsker å bruke de kostymene de har hjemme. Ikke kjøpe nye hver gang til hvert barn.

Med flere barn og karneval, nissefest, trollfest og det som er koster det jo fort en liten formue for oss som hverken er oppfinnsomme eller flinke til å sy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...