Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Trenger hjelp til et par svenske strikkeforklaringer :-) Noen som kan oversette disse for meg: avig maska avmaska fast maska
tante grusom master of law Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Jeg kan ikke strikke men svensk kan jeg... avig= vrang hvis det har noe å si i strikkeverdenen... maska= de løkkene som man lager av garnet.. Haha for et ubrukelig svar:)
melkekua™ Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Prøver meg fram: avig maska - vrang maske avmaska - avslutter....tar av/bort....hmmmm fast maska - rett maske/solid maske Høres det riktig ut i forhold til oppskriften....?? Håper det er noen som er mer kyndig enn meg på svensk hehe.
Trultetryne Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Fant ordliste i et mønsterhefte jeg har.. avmaska = fell av avigsidan = vrangsiden (da er sikkert avig maska vrangmaske) Fastmaska er kanskje det samme som fastmaske på norsk, når man hekler?? Kanskje det skal hekles en fastmaskekant rundt til slutt? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå