Gjest Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Til høsten skal begge barna til pers og begynne i barnehage. Eldstemann er tre år og minsta kommer til å være 15 mnd bare. Jeg kan velge mellom å begynne tidlig på jobb og være ferdig kl 15. Da rekker jeg å hente i barnehagen kl 1530. Siden mannen begynner ganske tidlig må barna da være i barnhagen fra 730 til 1530. Alternativt kan jeg velge å begynne sent. Da kan jeg levere barna 830 og mannen kan hente 1630. Jeg er usikker på hva jeg skal velge og må snart si ifra til sjefen sånn ca når jeg kommer til å være på jobb.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Kommer litt ann på hvordan barna dine er.. Mine er skikkelige morgenfugler så vi står stort sett opp klokka seks uansett, ser ingen vits i å levere sent da. Ungene er blide og opplagte og kan fint reise i barnehagen klokka halv åtte, men om ettermiddagen er de slitne så det er deilig å komme seg hjem. Er ungene dine motsatt så du må dra sovende og trøtte unger opp av senga om morgenen for å rekke jobb, ville jeg levert sent. Ingenting er så pyton som grinete og trøtte unger som ikke vil i barnehagen om morgenen fordi de er trøtte og ikke uthvilt.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Hadde valgt det første. Da får man på en måte mer ut av dagen. Leverer selv mellom 07.45 - 08.00 og henter igjen ca 15.15- 15.30. Hadde jeg skulle hentet først 16.30 hadde jo det gått i ett med middag, barnetv, kveldsmat, kveldsstell og senga. Hadde blitt alt for lite sammenhengende tid sammen, rett og slett..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Det beste hadde helt klart vært om mannen kunne gå ned til 90% jobb (tre kvarter kortere arbeidsdag). Da kan du levere 8.30, og han kan hente 15.45. Hvis han jobber 90% og du 100% sitter dere igjen med bare 5% mindre samlet lønn i forhold til to fulle jobber. Og MYE mindre stress. Går ikke dette, kan kanskje mannen få jobbe 4 timer hjemme/hjemmefra pr uke? Da kan han fremdeles hente 15.45, og må til gjengjeld jobbe tre kvarter hver kveld mens du legger ungene. ELLER fire timer hver helg. ELLER et par timer et par kvelder i uka etter leggetid. OK: Jeg akseptere at du ikke ser annen mulighet enn de to du lister opp. Da kommer det an på når barna pleier å våkne. Er de morgen-barn (morgnefugler) velg å levere tidlig. Er de våkne på kveldstid, velg å lever vanlig og hente sent.
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Du har et godt poeng. Her i familien er nok jeg den eneste morgenfuglen. Får barna lov sovner de helst rundt 9 og står opp rundt 9. Da er det kanskje best om jeg leverer senere ... men jeg liker best å være ferdig tidlig da, ha ha, for da har jeg mer overskudd
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Mannen min har diskutert med jobben sin og hvis han skal gå ned i stilling må han ta det ut sammenhengende, type halve eller hele dager Men to dager i uken kan han velge å dra tidligere, type kl 14 ... men da må han jo jobbe inn timene på ettermiddagen ellers i uka.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Hadde valgt det første. Da får man på en måte mer ut av dagen. Leverer selv mellom 07.45 - 08.00 og henter igjen ca 15.15- 15.30. Hadde jeg skulle hentet først 16.30 hadde jo det gått i ett med middag, barnetv, kveldsmat, kveldsstell og senga. Hadde blitt alt for lite sammenhengende tid sammen, rett og slett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå