Gå til innhold

Noen som har oppskrift på masse vafelrøre? Kan jeg holde vaflene varme i stekeovn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal steike en del vafler til et møte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke en eksakt oppskrift, men kan du ikke bare ta det på gefylen da?

Det gjør jeg, går alltid bra :) og du kjenner jo konsistensen du trenger?

Skrevet

4 egg og litt sukker som røres sammen, hell i en dæsj H-melk og rør litt mer. Ha i vekselvis mel og melk til du har så mye røre som du tror du skal ha. En stor stor skje rømme, litt vaniljesukker og bakepulver. Så klæsjer du på meg litt kefirmelk på toppen.

Ville nok ikke hatt de i ovnen. Kommer vel egentlig an på hvilke pålegg du skal ha. Her er det vel ganske stor enighet om at kokte egg og kjøttpålegg ikke er godt på varme vafler. Da spiser vi bare sukker og nugatti, som kanskje ikke passer seg på møter?

Skrevet

Ville heller puttet dem inn under et håndkle enn i stekeovnen. Der blir de fort tørre. Ev legg litt folie utenpå i tillegg (ikke for tett, da blir de blaute)

Skrevet

Dette er en vaffelrøreoppskrift vi bruker i fbm. idrettsarr, korps osv. Det blir ca. 5 liter. Heller det over på 1,5 l flasker for de er så greie å helle av rett i vaffeljernet:0)

3 egg

2 dl sukker

1/2 kg margarin - smeltet

3 liter melk, rømme, fløte(kan bruke kun melk)

1 3/4 kg hvetemel

2 ts bakepulver

4 ts vaniljesukker

2 ts kardemomme

-------------------------

Pisk egg og sukker godt sammen, tilsett de tørre ingrediensene vekselsvis med smør og melk. La røren svelle i 30 min. Stek vaflene. Røren kan fryses.

Skrevet

Tusen takk Hera. Da har jeg notert oppskriften, så da blir det nok nam nam. Flott at den kan fryses, for blir det noe igjen, så fryser jeg ned i "familieposjoner" ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...