Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så opptatt av at navnene til søsken må passe sammen. De er da vidt forskjellige individer som ikke skal være sammen til enhver tid. Det var aldri i mine tanker,da jeg valgte navn til mine barn. Noen skal jo tilogmed ha like mange bokstaver og stavelser. Hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Godt spørsmål, har lurt på det samme. Og hva er det som passer sammen, liksom? Synes ikke de forslagene som kommer alltid henger på greip heller. Kanskje det er direkte flaut å hete nesten det samme som lillesøstra di når du skal på bandytrening i 10.klasse?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Fordi Eir og Michelle på to søstre skurrer.
-MtG- Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Jeg synes det er finest med navn som ikke "passer sammen". Synesdet virker veldig planlagt, på en måte, om navnene er for like. Nå fikk "dessverre" mine gutter navn som er alt for like, med like mange bokstaver, stavelser og samme ending. Jeg var litt i tvil, men det var da de navnene vi likte best. Gutta mine heter Gabriel og Michael.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Jeg antar det også er individuelt hvilke navn man synes passer sammen, men klart -hvis man kjører gode, gamlenorske navn på et barn ville jeg nok stusset litt over at man valgta noe alá Chrisander på nr 2 kanskje... eller kanskje ikke brydd meg det spøtt... Mine barn har verken navn med lik forbokstav eller stavelser, men jeg synes de passer godt sammen. Noen tenker nok at jeg var helt på jordet. De færreste har mine assosiasjoner i hodet når de hører navnene, tenker jeg ;-p
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Jeg går i alle fall aldri rundt og tenker på om mitt navn passer til mine søskens (selv om de gjør det, da de er i samme sjanger).
AndreVonDrei Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Meget passende navn fra et bibelsk ståsted,MtG, men ikke sånne navn jeg på stående fot ville tenkt over at "passet sammen" alikevel. Jeg har også to navn på mine barn som jeg selv mener er i samme sjanger, mens andre mener er et "poppisnavn" og ikke et navn i det hele tatt, mer et kallenavn. Tenker vanligvis ikke over sånt annet enn ved et par tilfeller da hele familier på 5 har navn som begynner på samme bokstav eller ved et tilfelle jeg vet om at mor har brukt sitt navn som mellomnavn på begge sine døtre!? Litt spesielt ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Så lenge det ikke blir helt kræsj så spiller det liten rolle.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Synes ikke navn på død og liv må matche, men i praksis så liker mange foreldre flere navn i samme kategori, og da blir det ofte match. Men jeg mener det må være greit med ett enkelt og et dobbelt navn, et kort og et langt osv.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 Synes det er unødvendig.Har man forskjellige navn man liker,må en ikke tenkte om igjen bare fordi det ikke "klinger bra" med søskenenes navn.De er to forskjellige individer. En annen ting,det er mange som nevner nvn de mener "klinger bra sammen" som overhodet ikke gjør det :-D Smak og behag.
Kongeørna Skrevet 7. februar 2010 #12 Skrevet 7. februar 2010 Ville ikke brydd meg om stavelser og bokstaver, men vi har valgt navn som passer med det engelske etternavnet de har, det synes jeg er viktig. Dessuten kan navnene brukes på begge språk. Ut over det, er ikke navnene spesielt like, men de "passer" til hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå