Gå til innhold

Hvor mange timer er barnet ditt i barnehagen, og syns du det er passe/for lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du gjort mye for at barnet ikke skal ha for lange dager?

Barnet mitt er i barnehagen omtrent 7-7,5 timer om dagen. En dag i uken bare 6-6,5 timer.

Jeg syns i grunn ikke det er så galt. Hun er veldig fornøyd når hun leveres, og hun er fornøyd når hun hentes. Fant seg godt til rette fra første dag og har aldri grått ved levering, og det er deilig.

Mannen min leverer i barnehagen rundt 8.30. Han har aldri mulighet til å hente i barnehage. Jeg søkte kun på jobber med kort reisevei da jeg skulle begynne å jobbe i høst, og fikk det. Har flexitid og kjører tidlig på jobb så jeg kan dra og hente senest 15.45. Vi kjøpte en bil til slik at det ble praktisk mulig for oss å gjøre dagene hennes kortest mulig på denne måten. Jeg har også begrenset meg ganske mye karrieremessig ved å bare se etter jobb i det offentlige. For å jobbe med det jeg er utdannet som i privat sektor forventes det som regel mye overtid og det er ikke like forenelig med å være småbarnsmor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen og syns det er ganske passelig, han er 18 mnd snart.

Skrevet

Ingen og syns det er ganske passelig, han er 18 mnd snart.

Skrevet

Har to barn i barnehage og en liten en hjemme som jeg er i permisjon med, så akkurat nå er de i barnehagen fra 9-15. Det er helt passelig, da får de med seg det som skjer i løpet av dagen. Eldste blir noen ganger sur når jeg kommer klokka tre, for det er jo midt i frileken ute, så på veldig fine dager hender det mannen min henter de på vei hjem fra jobb klokka fire så de får litt ekstra leketid ute.

På skikkelig rufsete dager, eller om de er litt forkjølet og tufs gidder vi ikke gå i barnehagen i det hele tatt men koser oss hjemme.

Når jeg begynner jobbe igjen kommer de til å være i barnehagen fra 8.30 til 16. Det synes jeg går helt greit. Jeg begynner på jobb ni så jeg leverer. Mannen har flexitid så han jobber fra 7.45 til 15.45 og hente klokka fire. Vi har også kjøpt to biler så henting og levering skal gå raskt og effektivt. Mannen min som har bare 5-10 min kjøring på småveier til jobb kjører en 13 år gammel liten Toyota som kostet mindre enn en moped da, men den starter og det fungerer :)

Skrevet

Lillemor er ca 7,5 timer i barnehagen. Innimellom litt mer om vi begge begynner tidlig, og er ferdig sent. Hun har bare 60% plass, og stortrives i barnehagen de dagene hun er der.

Skrevet

Jeg er heldig og jobber kun natt.. Småtten leveres i barnehage ca 07.30 og hentes 15 - 15.30 de dagene jeg har vært på natt.. Men de dagene han har fri har vi gjerne en rolig frokost hjemme så da blir han levert rundt 9 og hentes i samme tid.. I tilleg har han ofte fridager og er han litt pjusk uten å være helt syk har jeg ham hjemme....

Skrevet

lillegutt er der 8,5-9 timer HVER ukedag.. Og det er alt for lenge... HAn er 2 år

Hadde vært fint med jobb rett rundt svingen her.. men kanskje fra nest ehøst

Skrevet

Ca. 8 timer daglig. Vi har begge lang reisevei til jobb, og har presset det max i begge ender (vi har begge gjort avtale om forskjøvet arb. tiden slik at den som leverer begynner sent, og den som henter slutter tidlig).

Tror ikke 8 timer er altfor mye, men skulle jeg velge ville jeg kanskje gått for 7 timer.

Skrevet

Han er i bhg 5-6 timer hver dag. Får ofte en fridag i uka, det skjer vel tre av fire uker i måneden. Jeg er deltidsstudent og har dermed veldig greie dager, men jeg får ikke helt den samme leseroen med gutten hjemme :-)

Han er 4 år gammel.

Skrevet

Jeg jobber 75% turnus, så det er veldig varierende hvor mye han er i barnehagen. Tar han ofte fri de dagene jeg har fri, hvis jeg ikke skal noe spesielt.

De dagene han må i barnehagen leveres han til senes 8.15, helst før 8, ellers blir leveringa tøff for han. Jeg har tidligere holdt på å levere han til 9.30 de dagene jeg har seinvakt evt skal noe spesielt. Men det fungerte ikke for han. Han gråt mye ved levering og var generelt utilpass, men når faren leverte han før kl 08 gikk alt så glatt som bare det. Så da måtte jeg også bare til pers og levere han til ca 08.

Når jeg har tidligvakt hentes han mellom 15.30 og 16.00, dersom jeg har seinvakt hentes han mellom 16.15 og 16.30.

Han har uansett fri minst 1-2 dager pr uke. Er han i bhg mens jeg har fri hentes han i 14-15 tiden. Dette er det beste vi får til for han:)

Skrevet

Jeg jobber 75% turnus, så det er veldig varierende hvor mye han er i barnehagen. Tar han ofte fri de dagene jeg har fri, hvis jeg ikke skal noe spesielt.

De dagene han må i barnehagen leveres han til senes 8.15, helst før 8, ellers blir leveringa tøff for han. Jeg har tidligere holdt på å levere han til 9.30 de dagene jeg har seinvakt evt skal noe spesielt. Men det fungerte ikke for han. Han gråt mye ved levering og var generelt utilpass, men når faren leverte han før kl 08 gikk alt så glatt som bare det. Så da måtte jeg også bare til pers og levere han til ca 08.

Når jeg har tidligvakt hentes han mellom 15.30 og 16.00, dersom jeg har seinvakt hentes han mellom 16.15 og 16.30.

Han har uansett fri minst 1-2 dager pr uke. Er han i bhg mens jeg har fri hentes han i 14-15 tiden. Dette er det beste vi får til for han:)

Skrevet

Gutten min på 3 år er ca. 8,5 time i barnehagen hver dag. Jeg syns det er for mye. Så med en gang jeg har en sjans til å gå tidligere fra jobb/ta en fridag så gjør jeg det. Har mamma fri innimellom henter hun har tidlig/har han hjemme.

Skulle gjort mye for å ha en 80% stilling. Men som alenemor er det helt umulig. Derfor er det bare jeg som kan hente han som regel også. Men jeg har ofte dårlig samvittighet for at han må være i barnehagen så lenge. Men jeg må jo jobbe. Heldigvis så stortrives han i barnehagen da. Det gjør det litt lettere. Nå flytter vi muligens nærmere jobben og skal bytte barnehage. Det vil gjøre dagen hans i barnehagen 30 min. kortere hvertfall.

Skrevet

Ca 6,5 timer. Han er to år. Synes det er passe.

Skrevet

2,5 åringen vår er i b.hage nærmere 8 timer hver dag når pappaen er på sjøen. Når han er hjemme har hun en fridag i uken og ellers er hun ca 6 timer i bhgen. Jeg skal snart ut i permisjon og ser for meg at det da blir 6 timers dager dette året, og litt flere fridager innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...