Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer helt an på navnet, og om h*n skal ha mellomnavn+etternavn, eller kun etternavn.

For eksempel: Hvis jenta skal hete Thea Moe Hansen syns jeg ikke det er nødvendig med et fornavn til. Thea Nicoline Moe Hansen blir litt for langt syns jeg.. Men hvis hun kun skal ha ett etternavn, syns jeg det er finest med to fornavn; Thea Nicoline Hansen.

Jeg syns tre navn er det ideelle, men det kommer også veldig an på hvor lange navnene er, både fornavnet og etternavnet.

Nei. Jeg er en meget sterk tilhenger av ett fornavn og ett etternavn.

I våre dager hvor altfor mange stiller med tre eller fire lange navn - er det de som har to navn som skiller seg ut.

Dessuten er det mye enklere med to navn - på alle måter.

Annonse

Ja, men ikke for enhver pris. Det er viktig at navnene passer fint sammen. I tillegg synes jeg ofte at man kaster på et mellomnavn fordi man vil ha et mellomnavn. Men - når man bruker mellomnavn for å kalle opp, eller for å gjøre et navn litt mer eget og spesielt, eller man rett og slett har forelsket seg i to spesielle navn så synes jeg det er helt supert.

Det er forskjell på Emil André og Emil Andreas f.eks., men det er fordi André kun er kaste-på-mellomnavn, mens Andreas kanskje er mer "spesielt". (Dårlig eksempel, men du skjønner kanskje hva jeg mener.)

Nei for min del, kommer til å ha enkle selv. Syns ofte det er uheldig og at navnene drar hverandre ned, men selvsagt finns det unntak (svært få) som er nydelige... :)

Har også noe med hvor mange etternavn. Har satt grensa på tre navn til sammen.

Annonse

Jeg var nei, så endte jeg opp med ja ;) Det spørs, jeg synes det er finest om man kan bruke begge navnene uten at det blir tungvindt og si. Men det kommer ann på om man har ett eller to etternavn og.

Jeg har selv et fornavn og mellomnavn + et etternavn, aldri skjønt poenget med mellomnavnet mitt som jeg heller ikke liker.

Datteren min fikk 2 fornavn + et etternavn, veldig fornøyd med det.

MEN det kommer veldig ann på hva slags navn det er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...