Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #1 Skrevet 7. februar 2010 Kjøpte meg angelsounds idag, og klarte ikke vente lenger, så jeg og bf prøvde i bilen på vei hjem Jeg er forresten 13+4.. Fant hjertelyden da, lillegull hadde en puls på ca 140.. Men så når vi kom hjem, og jeg skulle vise det til min far ett par timer senere så fant jeg ingenting! Tenkte at babyen kanskje bare hadde flyttet på seg eller noe, ventet en stund, og prøvde igjen, men fortsatt ingenting.. Har prøvd flere ganger utover kvelden uten resultat! Noen som har opplevd det samme? Tips til hva jeg kan gjøre for å lettere finne hjertelyd? Jeg tror egentlig ikke det er noe å bekymre seg for, men det er lettere sagt (skrevet) enn gjort!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Og nettopp derfor bør man ikke kjøpe slike ting og drive å lytte etter hjertelyden på egen hånd. Snakk om å skape panikk og undødvendige bekymringer for seg selv
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Jada jada, kunne jeg og sagt for ett par dager siden, men jeg kjøpte den på salg, og ble såklart bekymret når jeg ikke fant hjertelyden plutselig. Spurte om dette hadde hent noen andre, ikke om man bør kjøpe angelsounds eller ikke. HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 selv om jeg ikke har opplevd dette så svarer jeg likevel... Siden du bare er i uke 13 så kan det være grunnen, for babyen er så liten fremdeles. Det er ofte slik at jm/lege ikke sjekker fosterlyd før i uke 16-17 pga dette. Jeg tror ikke du kan gjøre så mye for å finne den lettere... Men ingen grunn til bekymring vil jeg tro. Du finner nok den i morra. Men ikke bli stresset over at du ikke finner den nå... det er ikke bra for babyen vet du.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Ja, tenkte selv og at jeg ikke skulle stresse og bekymre meg så mye, siden jeg faktisk hadde funnet hjertelyden tidligere på dagen. Trodde jm/lege ikke ventet lenger enn til uke 12 med å lete etter hjertelyd jeg, hvertfall det min jordmor ventet til. Men det er vel forskjeller på, som vet mye annet. Fant forresten en måte å gjøre det enklere å finne den, gikk på do:).. Jeg fant den ikke selv da, men bf fant den ganske fort! Takk for svar
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Slapp av den er liten ennå den har sikkert bare snudd seg med ryggen mot deg oga da er det ikke så lett :-))
nasse nøffen Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 jeg hadde en sånn, å hadde stor glede av den.. når det var rolig i magen, tol jeg den å hørte d deilige hjertet=) nå som han/hun er så liten er det ofte vaskelig, virvler jo rundt, hit og dit.. men prøv langt ned, helt nede over skambenet eller hva d heter..
Tweak Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Opplevde det stadig vekk fra jeg kjøpte den i uke 12/13 til jeg sluttet å bruke den fordi jeg med 100% sikkerhetkjente babyen i uke 17/18, så ta det helt med ro! :-) Kan forstå at det hjalp å gå på do og tisse for urinblæren tar opp en del plass der inne. Ellers er det bare å være tålmodig og prøve igjen om noen timer. Og husk at babyen er langt nede enda når du leter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå