Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Gikk på folkehøyskole med ei Mildrid. Kjedelig dame.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Mammaen til ei jeg vokste opp med het Mildrid. Hun var superkoselig og bakte deilige boller til oss ungene. På grunn av henne er Mildrid et kjempenavn, synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Farmoren til samboeren min het det, og moren til en venninne heter det. Sistnevnte er ei koselig og blid dame! Er få i min og min datters generasjon som heter det.. Og på vår dialekt er det ikke verdens fineste navn!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #8 Skrevet 7. februar 2010 Da jeg gikk på barneskolen, hadde jeg ei tannlege som het Mildrid. Jeg var livredd for henne, derfor liker jeg ikke navnet så godt. (tenker på henne hver gang jeg hører det navnet)
Hellobaby Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Ja, og det er ei sporty og kjempepen ung dame! Men må innrømme at jeg i utgangspunktet ikke syntes navnet stod til personligheten da, siden jeg tenker på en gammel tante når jeg hører det navnet. Men vet du hva - hvis du tenker å kalle barnet ditt det, så blir folk rundt vant med det, og vil assosiere navnet med barnet ditt. Og dermed tenker ikke de på gamle, bollebakende tanter lenger... Jeg begynte hvertfall å like det navnet bedre etter at hun her kule dama heter det! ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 Ja, kjenner flere, bl.a. ei trivelig, pen og "frisk" dame i 20-åra. Har aldri tenkt over at Mildrid er et gammeldamenavn i grunn, men det er sikkert fordi jeg forbinder det med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå