Gjest yrild Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Er på en måneds besøk i min manns hjemland i latinamerika. Det aller meste er selvfølgelig fantastisk, men jeg merker at jeg blir litt hun dere hysteriske sikkerhetsfreaken fra europa... Sønnen vår er et år og det eneste jeg var veldig klar på før vi dro er at jeg ikke risikerer hans helse ved å kjøre uten bilbelte etc i villt trafikkaos...!! Så stor var gleden over at de har leid et barnesete, men det er umulig å feste det ordentlig, finnes ingen bruksanvisning etc... og ingen (medregnet min mann) er saerlig interesserte i å gjøre noe med det... Er mildt sagt skuffet over min mann, som ellers er så utrolig pertentlig og foriktig... at han kan gamble med vår sønns liv sånn!!!??? Tror jeg nå skal si at jeg rett og slett kjøper et sete og får det installert så får de selge det etterpå... vil heller betale en liten formue enn å sitte med hjertet i halsen når to biler kjører forbi pa hver sin side og det er en hest midt i gaten... Tips? Og støtte...
togutter-08og10 Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Hei. Ingen direkte tips, men min støtte kan du få. Har selv feriert i både Asia og Mellom Amerika så jeg vet hva du snakker om ang trafikk. Pappa fortalte om en tur til Guatemala, i embeds medfør og de han møtte i landet kjørte med dekk uten gummi. Pappa og reisefølget kjøpte likesågodt nye dekk til bilen, og som han sa, helt greit hvis de selger dem etterpå, men å sitte med hjertet i halsen ville ikke dem. Stå på og få mannen din til å høre på deg.
Rampongi Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 enig med du! Det virker litt som de menna forandrer seg lit når de kommer hjem ja, ikke alle rutiner som er like viktige plutselig. stå på med kravene dine du, så får de heller tro du er litt sprø kos dere på tur ogmed hjertet på rette staden
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Det er bare en ting å gjøre og det er å kjøpe et sete. Koster sikkert ikke så mye, og da vet du ihvertfall at det er tryggere enn det dere bruker nå. En måned kan fort bety mye kjøring med bil.
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Søstra mi har vært i dine sko (et annet kontinent, samme trafikken). Hun kjøpte seter til barna som hun har der nede, til tross for at "alle" kjører med unger på fanget.
Gjest yrild Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Takk takk takk :-) Det ordner seg nå. Etter en utblåsning fra min side har mannen min skjønt at han egentlig burde ha ordnet med dette fra begynnelsen av og ikke latt meg prøve å kjempe for dette alene på spansk som jeg ikke kan... Det går ann å leie bilseter her fra en forhandler så vi drar og ordner med det i morgen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå