lillepixie Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har jo apetitt som en hest nå! Har hørt begge deler, for noen funler det omtrent som slanking mens andre lagrer mer fett for å produsere mer melk ol. Jeg tilhører nok den siste gruppen, dessverre.
Gjest Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Ammer du nå?? Jeg hadde en helt syk appetitt da jeg ammet. Jeg kunne spise helt vanvittige mengder, og veldig mye søtt. Men jeg må si at matlysten har gått drastisk ned etter at jeg sluttet å amme så da blir vel vekta deretter.. sluttet for under en uke siden..
lillepixie Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2010 Ja jeg ammer fortsatt en gutt på 22 mnd. Gruer meg så veldig til avvenning, så det blir bare utsatt og utsatt. Også ser jeg jo hvor mye han koser seg med det også. Men hvis jeg visste at jeg kunne gå ned et par kilo med ammeslutt så hadde det kanskje vært lettere for meg å begynne med avvenning...hehe
Gjest yrild Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Jepp :-) Etter at jeg sluttet å amme har jeg nesten gått ned ti vekten før graviditeten!
Gjest Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Min baby var bare 10 uker da jeg sluttet å amme... Jeg gikk opp 11 kg i svangerskapet og gikk ned 8 nesten med en gang. Men så gikk jeg opp et par kilo og jeg tror det hadde med ammingen å gjøre. Har som sagt hatt en enorm matlyst.. Skjønner at du synes det er vanskelig å slutte etter så lang tid med amming, men det er ikke slutt på kosen selv om ikke det er melk i puppen enda
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 7. februar 2010 #6 Skrevet 7. februar 2010 Jeg gikk ned da jeg sluttet amme. Hadde også appetitt som en hest. Ammet til Småen var ca 18mnd. Da rant de siste fæle kg av.
Hyacinth Bucket Skrevet 7. februar 2010 #7 Skrevet 7. februar 2010 Jeg lagret på fettet forrige gang og gjør det nå. Da jeg sluttet med ammingen sist gang, rant kiloene av av seg selv.
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 7. februar 2010 #9 Skrevet 7. februar 2010 Da er vi to.... men siden dette er tredje gang, er jeg forberedt og har akseptert fakta. Jeg tar ikke av når jeg ammer, så enkelt er det. Jeg trener to-fire ganger uka (styrke, kondisjon og yoga), har et sunt kosthold, og generelt aktiv. Men ikke søren om den vekta vil ned. Har også treg mage (løs og oppblåst mage). Derimot, så er det ingen problem å slanke seg når jeg slutter å amme. Har også gått ned noe når barnet har begynt å ta til seg fast føde, og jeg ikke ammer så ofte..... c'est la vie.... hos meg i hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå