Gå til innhold

Jeg har funnet drømmestillingen, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan skrive en jæ**a bra søknad?? Hehehe jeg kjenner på meg at det ikke er sunt, for jobben er så perfekt at jeg er redd jeg skal trygle og be på mine knær om å få den:-P

Det er lenge siden jeg har skrevet søknad, og jeg vil skrive en skikkelig bra! Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn en bra balanse mellom det å promotere deg selv og det å ikke skryte.

Skrevet

Husk at du skal promotere deg selv, men ikke skryte.

Skrevet

Nå skal jeg gå og legge meg, for jeg tenkte bare koffert når jeg leste overskrifta di.

:-)

Skrevet

Hehehehehe jeg så det selv da jeg hadde postet det:-P

Ellers - takk for svar. Jeg er veldig god på å ikke skryte av meg selv, kanskje litt for god. Men jeg har dobbel relevant utdannelse. Altså begge utdannelsene mine sammen passer perfekt, så det er jo et pluss.

Skrevet

Det viktigaste er å lese annonsen nøye, setje seg litt inn i kven arbeidsgjevar er og vise at du har det dei spør etter. Og bygge opp søknaden strukturert - kven er du (kort! T.d. allmennlærar med fordjuping i musikk og lang erfaring frå skuleverket), kvifor søker du (ikkje berre "dette ser spennande ut", men kvifor det er ein jobb du vil ha), kva utdanning og erfaring har du som passar.

Du må svare på spørsmålet for deg sjølv: Kvifor skal akkurat eg ha denne jobben, og ikkje ein annan person med like kvalifikasjonar?

Ein ting til - skriv korrekt norsk.

Sjølvsagt er det mange måtar å skrive på og det kjem jo an på kven som les, men dette trur eg er ganske allmenngyldige tips... Lykke til!

Skrevet

Takk for tips! Jeg snakket nettopp med hun damen, og hun virket veldig interessert. For i stillingsannonsen står det "utdannet XXX og stor interesse for XXX". Tingen er at jeg har utdannelse i begge delene:-D Det likte hun veldig godt, men jeg vil jo likevel skrive en skikkelig bra søknad, for dette er virkelig drømmejobben.

Skrevet

jeg tror karierehuset hjelper folk å skrive dødsbra søknader.

så det er jo en mulighet og dra dit for hjelp. det koster jo litt sikkert, men det må jo være verd det om du får jobben. også har du jo en bra søknadsmal for alltid :D

Skrevet

Hehe, da er vi to.

Drømmestillingen min ble også utlyst for et par dager siden (håper det ikke er den samme)

Lykke til

Skrevet

Jeg bor i Bergen så tror nok ikke det er den samme:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...