Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Min lille sover 14 timer hver natt. Har faste rutiner hele dagen og fast legge tid. Fikk vite av en kompis av gubben som også har barn at det er fint få som sover så mye. Hvordan sover deres små? Snart 9 mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Mine tvillinger er 4 mnd, og har gjort det siden jul.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Spørs jo hva du måtte gjøre for å komme dit da.. Om det bare ble sånn av seg selv, så er det kjempebra og du har en spesiell baby! Om du derimot har latt ungen din hyle seg i søvn eller brukt lignende grusomme metoder bør du jo gå i skammekroken.. Men det er helt rett, det er ikke normalt at et så lite barn sover så mye.
Ranveig R Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Då jenta vår var ca 9 mnd sov ho frå ca 18.30 til 8.30, men ho tok ikkje fast føde så ho var våken og drakk melk eit par gongar i løpet av natta. Då ho begnte å godta fast føde blei nettene verre, først no når ho er over 2 år har ho begynt å ha fleire soveheilenatta-netter enn våkenogskrikeeitpartimar-netter. Men det er vel ikkje spesielt unormalt at dei søv natta gjennom heller på den alderen, eg tippar (heilt utan holdepunkt) at det er omtrent 50/50 som søv natta gjennom og som ikkje gjer det.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Godt det er flere som sover når det er natt
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Då ho var 9 mnd sov ho 12 timar om natta (om eg hugsar rett) og 2-2 1/2 time på dagen fordelt på to lurar. Alle leggetidene var ganske faste, anten det var om kvelden eller dagen. Rundt 10-11 mnd (vintertid) gjekk ho til å sove 13-14 timar om natta, og det same som tidlegare om dagen. Så eg trur ikkje du har ein uvanleg baby. Unormal kan eg slå fast at han ikkje er.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Før jeg startet med fastføde var hun våken hver tredje time. Men etter jegf sartet med det sover hun veldig bra. Har gjordt det siden hun var fire mnd. Jenta mi spiser godt til alle måltider så er nok derfor hun sover godt om natten tror jeg. Hun er glad hver gang hun ser sengen og sovner med engang så ikke noe skriking her nei.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Jenta vår er 2,5 mnd og sover 12 timer om natten uten mat (jeg fullammer), kommet av seg selv
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 Det gjorde våre jenter da de var 5 og 8 uker gamle:)
Fire småtroll Skrevet 7. februar 2010 #10 Skrevet 7. februar 2010 Jeg har fire barn og to av dem var sånn. Eldste sov natta gjennom fra han var 4 mnd gammel, etter det har han bare våknet om natta når han har vært syk. Nummer tre har også godt sovehjerte, da hun var 6-7 uker gammel begynte hun våkne bare en gang om natta for å amme og fra hun begynte med fast føde har hun ikke våknet om natta i det hele tatt. Nå er hun 2,5 år og vi har ikke hatt en eneste våkenatt med henne enda, hun sover seg gjennom feber, vannkopper osv også hun.. Men nummer to og nummer fire var absolutt ikke sånn! Begge de to har våknet i hytt og pine om natta helt til de var ganske store. Alle sammen har fått samme gode rutiner så det er uten tvil forskjell på barna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå