Gå til innhold

Mistet for 3. gang

mammatiltresøtesmå

Anbefalte innlegg

Jeg hadde egentlig skjønt det en stund. Det føltes ikke slik det skulle. Selv om jeg både var kvalm og hadde andre symptomer. Blødninger er ganske vanlig, sa de på sykehuset. Første ultralyd viste et lite hjerte som slo. Blodprøvene uken etter var fine. Men jeg kunne ikke slå meg til ro. I flere dager måtte jeg mase før jeg fikk komme til ultralyd igjen. Og nå, i dag, var det ikke noe hjerte som slo. Bare et lite vesen som ikke hadde livets rett. Heldigvis tok de godt vare på meg på sykehuset. Jeg fikk utskraping, og er allerede hjemme igjen. Alle var så forståelsesfulle og milde. Kjæresten ventet på meg hele tiden. Barnevaktene skrinla alle planer for å ta seg av vårt barn. Sånn sett føler jeg meg heldig. Jeg har familie og venner som tar vare på meg.

Men denne gangen var håpet så sterkt! Jeg fikk beholde henne så mye lenger enn de to forrige. Ja, den første aborten var så tidlig og gikk så smertefritt at den regner jeg nesten ikke med. Men de to siste... Jeg hadde faktisk termindato på samme dag, bare med et års mellomrom...I mars begynner utredningen. Akkurat i dag vet jeg ikke om jeg orker flere graviditeter. Tenk om jeg mister igjen? Jeg føler meg sårbar og svak. Heldigvis har vi ett barn. Det skal vi ta vare på, for vi ser jo nå at det ikke er en selvfølge med et så lett svangerskap og fødsel som den gangen det gikk bra! Jeg vet at mange har opplevd verre ting, men dette er min sorg. Og akkurat nå sitter jeg midt i den. Det blir bedre - det vet jeg. Vi har ennå tid og muligheter. Håpet finnes fremdeles et sted. Og det blir ikke borte selv om jeg tillater meg å være lei meg.

"Alt har den som kan håpe, intet har den som har mistet håpet."

Fortsetter under...

Veldig trist å høyre, det må vere grusomt. Sjølv har eg berre opplevd det eingong og kan ikkje forestille meg korleis eg ville har takla det fleire gongar. Synest det er fælt at ein må vente til 3 abortar før ein eventuelt kan få svar. Men det er iallefall mange som får hjelp. Masse lykke til. Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...