Gå til innhold

Baby som er tett i nesen...! Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen har blitt veldi forkjøla, er 2-3 uker og smitta av sine søsken.. Han har så mye slim at det er avogtil det ser ut som alt stopper opp, han gulper men det kommer liksom bare slim og litt melk! Er så tett i nesen han sliter med å spise, har prøvd med saltvanndråper til spebarn og sprute melk i nesen men det hjelper bare litt..

Han lå å sov i stad også var han helt blå på leppene! Jeg er livredd dette!!

Hva kan jeg gjøre!? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ringt legevakten! Blå på leppen er ikke bra!!!!

Skrevet

Ring legevakta med én gang - ikke spør om råd her!

Skrevet

Viss han er så tett at han får problem med å drikke melk og puste ringer du legevakten, eller enno bedre drar på barnelegevakten på sjukehuset ditt om det fins eit slikt tilbud!

Du må for øvrig bruke meir saltvatn enn du trur for å få skylt igjennom, du kan godt bruke ei heil sånn lita pipette med 2 ml i kvart nasebor. Mi erfaring er at morsmelka ikkje hadde nokon god effekt på tett nase.

La babyen sove i oppoverbakke, bygg opp under beina på senga, eller legg noko under madrassa i vogna eller vogga eller kor han søv. Eller sit med han halvvegs oppreist på brystet/skuldera di.

Men heilt seriøst - viss ein nyfødd baby er forkjøla og så tett at han er blå på leppene, då ringer du lege!

Skrevet

Jeg har også en baby som har vært forkjølet lenge, han har blitt smittet av broren sin:(

Jeg var hos legen med minsten og jeg fikk da disse rådene:

Bruk saltvann i nesa ofte, og bruk nesesuger etterpå.

Legg bøker under hodeenden på senga slik at babyen ligger med hodet litt høyere enn resten av kroppen.

Ha det kaldt på soverommet. Varme gjør at slimhinnene i nesa svulmer opp. 16 grader høres kaldt ut, men hos oss har det fungert veldig bra.

Ikke la babyen være utsatt for røyk i det hele tatt. Ikke engang la barnet være i nærheten av noen som nettopp har røyket, røyklukta irriterer slimhinnene i nesa.

Lykke til:)

Skrevet

Legen er nok den som kan hjelpe deg best. Men sånn ellers sverger jeg til Nazamer saltvannspray med bløtgjører. Finnes ingen bedre nesespray for barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...