Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Hvordan er det med magen under en fødsel?? Er det sånn at alle driter i hytt å pine under fødselen?? Som sagt så er det muligens ett dumt spm, men jeg har hørt at man ikke klarer og kontrolere seg i det hele tatt, og fått det for meg att akkurat den biten der er noe skikkelig griseri!!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har ikke opplevd å drite under noen fødsel og har 3 barn. En får tilbud om klyster på sykehuset, eller en kan ordne det selv hjemme før en reiser. Første fødsel hadde jeg ikke tatt, og det gikk bra. Andre gangene tok jeg hjemme før jeg reiste. Har ikke hørt at man driter i hytt å pine under en fødsel!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Ikke nødvendigvis. Første fødsel fikk jeg klyx i forkant. Men tror det kanskje kom litt under fødselen. Uten at jeg brydde meg stort om det der og da. Andre fødsel gikk så fort at jeg knapt rakk å komme meg på sykehuset, så da var det ikke snakk om noe klyx. Og tror ikke det kom noe da. Men er ikke sikker her heller.... Uansett, hvis det kommer noe så blir det bare tørket diskret vekk. Tenkte endel på dette før min første fødsel, men må ærlig innrømme at der og da var tankene mine en helt anne plass Og for jordmødrene så er dette helt naturlig og dagligdags, så du trenger absolutt ikke være flau!
Ranveig R Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Det er eit enormt trykk på underliver under fødselen og babyen treng all plassen som er. Derfor er det slett ikkje uvanleg at det blir dytta litt avføring ut frå endetarmen under pressinga. Det blir i såfall tørka diskret vekk, truleg merkar du ikkje at det skjer ein gong. Dersom det er tid til det kan du be om å få klyster når du kjem på klinikken, då vil ein unngå slike uhell. Når ein får tømt tarmen blir det og bedre plass til babyen, så opninga og fødselen kan gå greiare.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 jeg kan ikke svare deg av erfaring, men jeg synes det virker som om de fleste bæsjer litt på seg under pressriene, men det driter bokstavlig talt de fleste i!! Jeg er førstegangs og har termin nå om et par uker og en av mine største bekymringer er faktisk nettopp det at jeg skal bæsje på meg og det stinker i rommet :-P De fleste som har født før sier at det blåser dem langt i, og om kongen hadde kommet inn å sett på fødselen hadde de blåst langt i det også, der og da har de nok med seg selv :-)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 De aller fleste gjør på seg litt eller mye. Mange benekter det, da har de nok hatt veldig diskrete jordmødre:) Men det spiller ingen rolle, du vil ikke skjenke det en tanke.
Gjest eelis+kian Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Hehehe. Da jeg begynte å presse, kjentes det ut som at jeg bæsjet. Så jeg gaulet "Jeg bæsjer meg ut!" til jordmor, hvorpå hun svarte "Ja, så bæsj da!", akkurat som at det var det minste jeg kunne forvente. Jeg brølte tilbake at hun kunne da vel komme og tørke det vekk, men da hun kom bort, hadde jeg ikke bæsjet. Hun sa at sånn kjennes det ut når man føder, og jeg svarte at da ville jeg ikke føde likevel, haha ;-) Underveis i pressinga kom det litt, men da var jeg så fokusert på å få ut den ungen at jeg rett og slett ikke gadd å bry meg. Jm tørket det diskret bort uten å nevne det, hehe.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Det presser som regel veldig på endetarmen, så hvis man har noe i endetarmen, så vil det nok bli skviset ut i samme slengen. Men de aller fleste får tilbud om klyster i forveien, slik at man kan drite det verste ut i dass først. jeg fikk klyster og jeg tror aldri jeg har fylt et do så masse som jeg gjorde der og da. Det kjentes også ut som jeg skulle drite i det hodet kom, men vet ikke om det kom noe særlig. For min del hadde det uansett vært umulig å kontrollere, siden det er hodet på babyen som presser det ut. Det hadde vært vanskelig å holde igjen endetarmsåpningen, samtidig som man skulle skvise ut en baby. Dessuten gir man seg faan i det der og da Jeg gruet meg fælt til akkurat dette før fødsel, men det gikk fint. Alt jeg brydde meg om, var å få vekk smertene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå