Gå til innhold

Farlig å arve madrass?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min første fikk ny madrass, den brukte han til han var nesten 2...da overtok lillebror den. Er det så farlig å arve madrass??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de sier det øker faren for krybbedød. men jeg vet ikke helt om jeg tror på at det er så farlig så lenge det er fra familie og den er ren og hel. ville ikke arvet en slitt madrass.

Jeg skal arve madrassen etter niesen min, putter den i fryseren et par dager for å fjerne bakterier og så har jeg kjøpt ny overmadrass.

Skrevet

slik eg har forstått det øker arving av madrass faren for krybbedød med 3 ganger

arver en madrass fra andre trur eg det var 6 eller 9 ganger faren økte...

sjangsen for krybbedød er så liten fra før av så den øker jo minimalt selv om en ganger den mangen ganger...

eg kjøper ny madrass,men det er mest for min egen del trur eg...da vet eg at eg gjør alt for å unngå krybbedød, da dette er en av de store skrekkene mine:)

storesøster brukte en gammel madrass som hun fikk av noen vi kjente:) (leste om madrasser med nr 2) og hun er i live:)

Skrevet

Herregud. Idag er det tydeligvis farlig å arve en sokk av eldre søsken. Alt er "farlig" og stor peke finger til alle foreldre som lar mindre søsken arve. Fy! Man må jo være de verste foreldrene i verden hvis ikke alt er nyinnkjøpt til hvert barn.

OG, hvordan i alle dagen har mennesket kunne overleve før, da var alt i arv etter 3-4søsken. Sko, klær, barnevogn ect.

Det er jo faktisk forskjell på å arve ting som er behandlet fint, ikke for mye slitt o.l.

Nei jeg ville ikke latt nestemann arve en madrass som var så tynnslitt og brukt at det ville være helsefarlig. Men det er vel liten sannsynlighet for at det er tilfelle, i såfall er vel broren mega tung og så usannsynlig urolig..?

Skrevet

Jeg venter jo nr 3 nå..madrassen er vasket noe ganger(svane med trek utenpå å flere tynnere lag inni som er greie å vaske) men får se ann litt. Kansje kjøper vi ny eller kansje ikke!! =)

Ja, stakkars mine barn som MÅ arve litt=) hehe..

Skrevet

Hvis man har hatt en god overmadrass over sånn at det ikke har kommet gulp eller tiss på madrassen, så er det ikke noe problem å arve. Har man derimot ikke hatt en god overmadrass og en baby som har gulpet mye og bleier som har lekket, så er det ikke lurt å arve madrassen for da kan det være mye bakterier i gulpet/urinen.

Skrevet

takk for mange svar!!

Skrevet

Hva med dyne da? Er det farlig å arve det???

Skrevet

Vi tenker å kjøpe ny madrass nå, etter at den har vært i bruk i 2 år. Men grunnen til det er egentlig mest at den nå har fått form etter storesøster, og at vi tenker det kan være greiest for babyens rygg og kropp at den får en madrass som ikke er "formet" av noen andre. Så får babyen forme madrassen sin selv :)

Når det gjelder dyne, skal jeg vaske den og bruke om igjen. Har ikke dundyne, og jeg tror den vi har kan vaskes på 80-90 grader.

Skrevet

I forhold til dette har alle sin personlige mening, noen mener det bare er tull og andre velger å kjøpe ny madrass. Les anbefalingene og vurder selv er mitt råd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...