Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det om dere skal på tur, og ikke har tilgang til vann etc? Da tenker jeg på om noen har erfaring med termoser/vesker e.l. som holder flasker med ferdig blandet mme varmt, slik at flasken er klar til bruk. Har hørt om noe slikt, men finner ikke på nettet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På tur tar jeg med kaldt vann og varmt vann, og blander, og så tar i pulver. Halvblander omtrent, da får jeg riktig temperatur. Jeg lager ikke ferdig MME, den skal helst være så fersk som mulig.

Skrevet

samme her kokt kaldt vann og varmt vann på termos. Ca halv blanding gir passe temp ;) veldig lettvint

Skrevet

Jeg har investert i vannkoker som kan stilles inn på temperatur. Bruker NAN som skal blandes ut på 40 grader. Koker opp vann (lille er bare tre mnd ennå), avkjøler og varmer til 40 grader på vannkoker (kan bruke digitalt steketermometer i vanlig vannkoker og skru av når termometeret viser riktig temp..). Heller vannet over på termos, så holder det temperaturen. Bruker termos uavhngig av om vi skal ut eller være hjemme, jeg. Har kjøpt to halv-liters termoser, tar med en av dem hvis jeg skal ut, sammen med dosebeger for pulver fra Avent. Veldig lettvint!

Skrevet

Har også med to små termoser, en med kokt kaldt vann og en med kokt varmt. Har endelig fått tak i et slikt dosebeger fra Avent, har vært på alle apotek og i de største matbutikkene i byen, men fant det tilslutt på en liten Rimi-butikk utenfor sentrum. :-) Ellers hadde jeg med meg pulveret i et syltetøyglass (vasket og sterilisert).

Fikk en slik fancy flaske i gave til jul, iiamo go, hvor man setter inn en varmepatron, heller melken (ferdigblandet på kartong) i flasken og rister. melken blir da varmet til 37 grader. Men hver patron koster 15,- og er litt usikker på rengjøring av flaska. Den kan jo ikke streiliseres. Jenta mi er ikke 3 måneder ennå, eså jg steriliserer flaskene i mikroen. iiamo'en kan vaskes i oppvaskmaskinen, tror jeg, men er usikker på om det er bra nok. Vet heller ikke om jeg får kjøpt nye "tutter" til den. Noen som har brukt den? Erfaringer?

Skrevet

Hei der! Kartongmelk (ferdig til bruk feks NAN, Småfolk osv), romtemperert, rett i flaska - går ned på høykant. Ikke noe termos, ikke noe mikro, ingenting stress. Når det er kaldt ute så passer jeg på å legge kartongen oppi skinnposen, så den ikke blir kald i stelleveska. Det er helt sikkert ikke alle unger som vil ha romtempmelk, men det er jammen verdt forsøket! :) Lykke til! :)

Skrevet

Det finnes tåteflasker med sånn patron, så den fungerer som termos, men da har du altså kun vannet i den og heller oppi pulver like før du skal servere melka, da mme ikke skal stå så veldig lenge blandet ut før den drikkes. Denne tåteflaska finnes på barnashus. dette er jo en dyr lønsing, tror en flaske koster 250 kroner også koster det litt per patron.

Frem til nå har ikke vi vært noe sted uten oppvarmingsmuligheter, så vi har brukt ferdigblandet på flutyrer og lignende.

Her hjemme har vi alltid kokt opp omtrent halve mengden vann og satt i kjøleskapet og varmet opp den andre mengden med vannkoker. da har vannet perfekt temp og det er bare å riste ut pulveret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...