Gå til innhold

Spørsmål til dere som har født! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du beskrive hvordan siste fase (pressingen) av fødselen føles?

Er det virkelig slik at det føles ut som man bæsjer?

Får "alle" hemorrider?

Takker alle som svarer. Jeg klarte ikke ikke å gjennomføre hele fødselen sist, det stoppet etter åpningsriene (fikk aldri pressrier) og endte med fødsel gjennom "veggen" istedet.

Prøver med friskt mot denne gangen, men lurer fælt på hva som venter meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var befriende å endelig kunne presse ;)

Har hørt flere har sagt det er den værste delen av fødselen,men det synes ikke jeg.

Jeg fikk heller ikke hemorider :)

Det går nok bra skal du se :) :)

Lykke til :)

Skrevet

det føles ut som det sprenger på og som du skal eksplodere der nede.at det er så forbanna sykt ondt at du ikke har ord.du har bare lyst å dø der og da... men når du får den lille opp så er alt bra :) sorry den litt brutale virkeligheten her.hehe. for noen er det fort over ,andre bruker litt tid på den fasen. det kommer nok til å gå fint skal du se..

Skrevet

Jeg syntes ikke det kjentes ut som jeg skulle bæsje. Kjente at babyen glei ned fødselskanalen og at hun "brøytet" seg ut, kjente jeg fikk pressetrang og trykket 1,5 ganger så var hun ute. Men nå hadde jeg en ekstrem raskt fødsel (1 time fra start til hun ble født). Med nr 1 husker jeg ikke så godt, men kjente at jeg ville presse.

Jeg fikk ikke hemoroider med noen av dem:)

Dette går så bra, det er vondt å presse de ut, men de aller fleste synes at åpningsriene er de verste:) Lykke til, håper du får en fin og normal fødsel denne gangen:)

Skrevet

Det føltes veldig vondt, kjente det i hele kroppen føltes det som. Det kjentes ut som jeg skulle drite ja. Jeg trodde det var det jeg gjorde, helt til jeg bare kjente et hode som presset på. Spesielt. Det var grusomt vondt, men samtidig en lettelsens følelse da jeg kjente at hode var på tur ut.

Jeg fikk hemoroider så det holdt, men de lå der latent fra før. De ble bare verre etterpå. Men det var først 2-3 uker etter fødsel at de ble forferdelig vonde.

Skrevet

Mulig jeg er helt tett nå, men hva betyr fødsel gjennom veggen?

Skrevet

Det var ikke som å bæsje for min del nei.

Første gangen presset jeg en del uten pressrier og det var utrolig slitsomt. Jeg har nok aldri vært så andpusten og sliten noen gang som etter å ha presset ut barnet på vilje.

Andre gangen hadde jeg supre rier og da gikk det som en lek. Det var ikke vondt og ikke slitsomt, tvert om måtte jeg streve med å holde igjen fordi jordmora syntes det gikk for fort.

Men det er sikkert veldig individuelt hvordan man opplever sånt da. Lykke til, du skal se det går bra :)

Skrevet

Var helt jævlig når hodet sprengte på. Trodde hele underlivet skulle eksplodere. Jeg sluttet å presse, nektet, for det var ikke vondt når jeg knep igjen. Men da hun sa: "her er masse masse mørkt hår", ja da ble jeg så nyskjerrig og forbannet at jeg bare ga på som f.... Rett etter hun var ute fantes det ikke vondt lenger :)))

Skrevet

Jeg skrek til jordmor når tiden var inne for pressing " Jeg må bæsje!!!)

Så ja, det føles sånn ut:D Jeg syns ikke det gjore vondt i det hele tatt å presse, var bare deilig. Bare veldig slitsomt, jeg holdt på 1 time.. Men i slutten når han sto med hodet i åpningen, og jeg måtte vente på neste rie, AUUUU! Det var det verste under hele fødselen..

Vet egentlig ikke hva hemorider er, så har nok ikke hatt det..

Skrevet

Med "veggen" mener jeg ks!

"Døra" er den vanlige åpningen ;-)

HI

Skrevet

For meg var pressriene befriende - de var ikke like vonde som de siste åpningsriene :)

Men da hodet pressa i åpninga, reagerte jeg med å tenke fornærmet: "Hæ? Det var da ikke DETTE vi var enige om? Dette har jeg aldri skrevet under på!!". Men så sa jordmora: Å, nå ser jeg hodet. Hun har masse hår!" - og det gav meg masse nytt pågangsmot og vilje. Og som de andre sier, så fort hun var ute gjorde det ikke vondt mer.

For meg var følelsen ganske annerledes enn å bæsje, og jeg fikk ikke flere eller vondere hemorroider enn jeg hadde fra før. (Men jeg presset så hardt at jeg sprengte flere hundre blodkar i ansiktet - jeg så ikke vettig ut etterpå!)

For øvrig synes jeg at vi bør passe på å fortelle fødselshistoriene våre i "jeg-form". Fødsler er ulike, og vi kan bare fortelle hvordan vi opplevde det selv. Å si "DU føler at underlivet skal sprenges og DU vil bare dø der og da" er lite produktivt for den som leser, og er en umulig generalisering!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...