Gå til innhold

hvilke reiser anbefaler dere til jente som er overopptatt av pyramider?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 11 år som drømmer om Egypt etter hun har hatt om pyramider og faraoer på skolen. Noen som har vært i Egypt her, og som kan anbefale oss sted, hotell og lignende? Tenkte å overraske henne med en jentetur i sommer :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med Egypt, men ville bare minne om det er veldig veldig varmt om sommeren. Og at pyramidene er langt fra dit de norske charterturene går, så dere må vel fly til Kairo hvis dere vil ha noe mer enn en kort overnattingstur dit. Men dette visste du sikkert.

Skrevet

Jeg ville nok heller anbefalt en påsketur eller juletur hvis dere vil til pyramider. De fineste pyramidene ligger i Giza og Sakkara og da må dere pent innom Kairo. Kairo om sommeren er rene helvete for nordmenn som synes 30 grader er varmt.

Er dere uheldige kan det være 50 grader i skyggen om sommeren ... og man må jo pent utendørs skal man nyte synet av pyramidene ;)

Men hvis sommeren er den eneste tiden det lar seg gjøre finnes det alltids muligheter hvis dere er morgenfugler. Da kan dere dra grytidlig på sightseeing, type pyramider og så reise tilbake til hotellets deilige svømmebasseng og air condition etterpå.

Det er veldig lenge siden jeg bodde på hotell utenfor Kairo, så det som var bra sist jeg var der er kanskje ikke bra lengre. Kanskje noen andre har gode tips om det :)

Skrevet

Vi kunne gt ha dratt i påsken også, jeg tenkte faktisk ikke over at det var veldig varmt der på sommeren.. Så der ga dere meg en idè :-)

Takker for info, jeg skal snakke med noen reisebyråer, og høre meg litt rundt ang pyramidesightseeng :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...