Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Det er så kjedelig å være alene hver eneste helg og kveld. Helt Viggo venneløs... Sannheten er jo den at enten sitter folk hjemme med sin egen familie eller så er de ute på byen o.s.v. Samboeren min jobber natt uke og helg, så jeg blir sittende stort sett alene. Føler at jeg maser om besøk. Føler meg bare noen gang så alene selv om jeg har venner (eller har jeg egentlig det?). Hadde ihvertfall mange til jeg fikk barn. Føler ikke det er noen jeg kan snakke med om alt. Jeg savner å ha en bestevenn. Hun jeg trodde var min bestevenn ringer meg aldri, det er alltid jeg som ringer og da har hun savnet meg sååå mye. Får tårer i øynene jeg. Er det virkelig så vanlig å miste de du var med før du fikk barn? Vet ikke hva jeg ville med dette innlegget, men var godt å få skrevet det ned. Flere som føler det sånn?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Sitter hjemme alene jeg også. Tror nok mange føler det sånn etter man får barn?! For noen år siden var en venninne av meg alenemor, hun ble jo da sittende hjemme alene hver kveld etter ungene var lagt, så jeg dro dit ca 2 kvelder i uka. Hun takket meg masse for at jeg gjorde det.. Nå er hun gift.. Jeg derimot, er alene med 2 barn, og sitter alene på kveldene etter ungene er lagt.vært alene i snart 3 år, og hun har kanskje vært her 2-3 ganger på kveldene. Syntes det er litt sårt. Hun burde kanskje huske litt hvordan det var..?!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Åh uff.. Jeg føler akkurat det samme! Hun jeg trodde var bestevenninna mi gikk bak ryggen min og dolket meg! Syns det er vanskelig å finne venninner i voksen alder.. For de fleste har allerede godt etablerte vennskap, og virker ikke særlig åpen for nye venninner.. Tror dere det er mulig å finne seg en bestevenninne i voksen alder?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Jeg føler det også slik for tiden. Jeg har samboer som er på sjøen, og når han er ute er jeg ensom. Jeg ringer og spør om folk vil finne på noe og sender sms, men ingen tar kontakt med meg. Jeg har ikke barn da, er gravid. Virker bare som alle er så opptatt på hver sin kant slik at ingen vil finne på noe.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Ja, det tror jeg! Men man må være flink til å søke kontakt selv. På jobb, prate med andre som man trener sammen med, venner av venner, barseltreff hvis barnet er liten, evt barnehagen til ungen, masse hyggelige folk rundt om kring Tror egentlig alle har plass til en god venn til! )
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Ja, jeg har fått fler gode venner i voksen alder men det krever innsats å få seg nye venner. Tørre å by på seg selv. Jeg er en åpen person, har aldri hatt problemer med å få venner . Men jeg tror man må innse at man er på forskjellig stadier i livet. Jeg tror nok fler av mine venner var litt fornærmet over at jeg ikke gav dem mer oppmerkomhet da de fikk barn, men jeg forsto ikke hva det dreide seg om. Permisjon , hjemmeværende - hjemmeløpende føler jeg meg he he he, her jeg traver mellom barseltreff, helsesjasjon (annenhver uke - må jo veie poden... he he he), lunsjavtaler, en tur innom jobb i ny og ne, besøk til og fra familien og litt shopping (mest til gullet - har blitt lite på meg selv i det siste). Jeg er alene med gullet og nyyyyter kveldene (min alenetid), finner meg en god bok, litt tv titting, surfer på nett (som i kveld), pleie meg selv:))) Men prøv å planlegg litt, inviter på middag, spillkveld og overnatting (om du har plass). Og du, det går ann å fortelle vennen din at du savner henne og at du skulle ønske dere kunne tilbringe litt tid sammen, så forstår hun forhåpentligvis tegninga. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå