nick_343393 Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Jeg fikk telefon fra læreren til dattera mi (9 år og diagnostisert adhd). Hun ringte fordi hun syntes håndskrifta til dattera mi hadde forverra seg veldig i det siste. Fra å skrive stygt, men leselig, har utviklingen gått til at hun nå skriver fryktelig stygt og omtrent uleselig. Vi er ikke heilt enige i om hun slurver fordi hun ikke har tid og gidder, eller om det er sånn at også kvaliteten på håndskrifta varierer. Med lidelsen for øvrig er det jo sånn at ting svinger; hun er "mer adhd" i perioder. Kan det være sånn med håndskrift også? Skolen har tilbudt henne pc, men hun har ikke lyst å skille seg ut, så det vil hun ikke. Akkurat nå skiller hun seg ut ved å ha klassens kanskje styggeste skrift, jeg vet ikke heilt om det er så mye bedre. Ville dere presset ungen deres over på pc i denne situasjonen? Vi har ikke gjort det offisielt at hun har adhd (informert på foreldremøte, f.eks), men de fleste i klassen vet det fordi vi har informert om det når det har vært nødvendig. Likevel har hun nok ikke lyst at det skal bli noe tema at hun er annerledes, og med pc blir jo sånt veldig merkbart. Nei, dette er ikke heilt enkelt... Noen råd eller erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Jeg kan bare si at PC er POPULÆRT å få Min har ADHD, Tourette's og dysleksi. Det er ikke uvanlig med dårlig håndskrift ved ADHD, og ujevn prestasjon. Hører med...... Pinsettgrepet er ofte litt dårlig... Gratis PC... hvem takker nei?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå