Gå til innhold

Pa Te Ti Ca - avokado.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du satt avokadonøtt før? Leste på tomattråden at du har satt to nå. Jeg har gjort det en gang, tok en måned før det kom opp noe, og den fikk etter hvert blader, men de falt av etter hvert som planen vokste, slik at jeg endte opp med en laang stilk med blader på toppen. Til slutt gav hele planten opp og døde. Har du noen generelle tips for å lykkes denne gangen? Har en nøtt som venter på å få komme i jord.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må ta tannpirkere i den og sette den i vann med sipsen opp og sette den i jorda når den har vokst over glasset.

om dette er uforstårlig skyldes det alvorlige mengder alkohol og tiden på døgnet. så spør igjen så forklarer jeg det en gang til. og om det er forstårlig så er det i grunn litt morro at jeg svarer på denne tråden i beruset tilstand klokken halv fem om morgningen :D

Skrevet

Kan du forklare en gang til sånn at jeg er sikker? Hehe. Som jeg godmissunner deg alvorlige mengder alkohol!

Skrevet

Hæjj!

Jøss, to dager uten Dib.

Jo du må gjøre som lammekjøttet sier, tre-fire tannpirkere litt inni nøtta som da holder halve nøtta over vann (den spisse). Vannet må byttes annen hver dag, og når du har en spire som er noen centimeter (etter alt fra tre til seks uker, visstnok), skal denne greia plasseres i jorda.

Jeg har aldri planta avokado før men har to i vann for øyeblikket og den ene viser tegn til å gå riktig vei.

Klimaet har jeg heldigvis på min side, siden det finnes en masse avokadogårder her.

Skrevet

Alright! Tackar! :) Jeg har en plantebok et sted, men hvor den har blitt av i flyttekaoset, er det ingen som vet. Aiai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...