fox`y Skrevet 7. februar 2010 #27 Skrevet 7. februar 2010 Drømmeyrket mitt er Jordmor og Barselsykepleier:O) men me 2 små og sjømann til mann så blir jeg nokk aldrig d:/ har ikke konsentrasjon til å gå skole heller:/ Men jeg er omsorgsarbeider i barnehage å trives godt med det også. Jobber på småbarn.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 7. februar 2010 #28 Skrevet 7. februar 2010 Jeg har drømmeyrket mitt og nyter hver dag i jobben. Er tattoovør. Leste lenger oppe her om en som gjerne ville leve av tegning, det har jeg klart å få til. Tegne hele dagen. Vidunderlig Men jeg har plan B og C også da... Om jeg skulle bli skjelven på hånden eller noe... Plan B: Marinbiolog med spesialfelt på blekkspruter,spesielt imitator og kjempeblekksprut Plan C: Langdistanse lastebilsjåfør. (Må ta lappen først da ;P ) Ikke noe stor forskjell på de yrkene nei. Samme gaten aaalle sammen
Gemini7 Skrevet 7. februar 2010 #29 Skrevet 7. februar 2010 Grip sjansen, Snøfugl! Det er mitt råd, så lenge du liker å jobbe individuelt og konsentrert, og å lese og skrive:) Ja visst blir det kjør i perioder, før du skal få sendt inn artiklene og ikke minst når du skal skrive avhandlingen på slutten, men storparten av disse årene er likevel herlig fleksible og rolige. Du skriver at du må ha undervisning, så jeg antar du da skal jobbe på universitetet. Det vil jo si at du har 4 år på deg. Selv om du må gjøre en del ekstra utenom prosjektet ditt ifm undervisningen, så er det også en fordel med 4-årige stillinger fordi du da får lengre tid til å fordøye stoffet og la det "modne". selv er jeg ikke tilsatt ved et universitet, men er annen forskn.institusjon, og jeg har derfor en 3-årig stilling fordi jeg slipper pliktarbeidet. Mht pendling så er det nettopp det som er så fint m fleksibiliteten i slike prosjekter. Du MÅ ikke være på plass hver dag og "stå til rette for noen". Jeg jobber i Oslo og har en kollega som bor i Moss. De har løst det slik for henne at hun er på jobb 2 el 3 dager i uka, og har hjemmekontor resten. Og ellers går det greit for oss andre som har kort vei til jobben å ta en jobbe-hjemmedag i ny og ne også Du vil nok nyte det! Og etterpå har du den kompetansen som trengs for å forske (og en langt bedre lønn:)
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 7. februar 2010 #30 Skrevet 7. februar 2010 kunne faktisk tenkt meg å blitt parkeringsvakt, eller barnehageassistent. Utendørs jobber uten fysisk slit..
✿FlowerPower (✿◠‿◠) Skrevet 7. februar 2010 #31 Skrevet 7. februar 2010 Åh, skulle ønske jeg visste hva jeg ville bli.. akkurat nå har jeg permisjon, og begynner å jobbe snart på en matbutikk.. ikke akkurat drømmejobben nei hehe.. *ønsker*ønsker*ønsker*at jeg snart finner ut hva jeg vil med livet mitt.. har studiekompetanse, så kanskje jeg først og fremst skal forbedre noen fag.. hmm..
jordbærsjokolade Skrevet 7. februar 2010 #32 Skrevet 7. februar 2010 Noe som har med helse og kosthold å gjøre!
Linda-Kristin=) Skrevet 7. februar 2010 #33 Skrevet 7. februar 2010 lege! helt klart, det har jeg villet siden jeg ble gammel nok til å tenke på det:) har et vitnemål som er veldig fint, men så vanskelig det er å komme inn her i norge så blir det nok umulig uansett... kan jo ikke akkurat flytte til utlandet og ta utdanningen heller med en toåring og samboer, så det toget har vel gått:/ så regner med det blir sykepleien til høsten og en videreutdanning innen anestesi eller paramedic når jeg er ferdig!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. februar 2010 #34 Skrevet 7. februar 2010 jeg går velferdsfag nå og er så ekstremt glad for at jeg valgte dette. det er så givende og lære om samfunnet drømmeyrket måtte vært å jobbe i arbeidsdepartementet eller barne og likestillings departementet og få vært med og utforme systemet
winneboo Skrevet 7. februar 2010 #35 Skrevet 7. februar 2010 Begynner forhåpentligvis på sykepleier til høsten, så vil jeg jobbe et par år, så ta videreutdanning(operasjonssykepleie) for så å verve meg og så reise til utlandet(saniteten) og bistå mennesker i krigsrammede områder. Dette er min drøm hvertfall Og forhåpentligvis får jeg startet på den til høsten.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 7. februar 2010 #36 Skrevet 7. februar 2010 Jeg trodde det var grafisk designer, og tok 1 år på det. Kjempe gøy! Var ikke nok plasser på 2.året, og måtte ta mac operatør studiet. Jeg liker best å jobbe med hendene, så dette ble litt feil for meg.. Angrer VELDIG på at jeg ikke tok grafisk 2 etter dette, men jobbet et år på Meny for å "tenke". Året etter ble jeg gravid, og bla bla... begynte å jobbe i barnehage etter permisjon og jeg stortrivdes! Nå er jeg ferdig med å få de 2 barna jeg ønsket meg, og til høsten begynner jeg på førskoleutdanningen:)) Gleder meg vilt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå