Gruffalo:-) Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Jeg skal ta utdanning til høsten, og gleder meg:-) Fylte 30 år i januar og det jeg angrer mest på i livet er at jeg ikke tok utdanning før jeg fikk barn. Men, nå tenker jeg at barn er ingen hindring! Har vel tenkt noe i retning av sykepleier, vernepleier, barnevern osv. Men har ikke helt bestemt meg ennå.. Hva er dere drømmeyrke, og hvorfor?
Gemini7 Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har drømmeyrket nå, jeg! Jeg holder på m doktorgraden min og jobber altså med forskning. Årsaken er ganske enkelt at jeg elsker å lære nye ting, jobbe individuelt, lese fag og skrive!! Som en bonus kommer den fantastisk fleksible hverdagen man har som forsker, ikke å kimse av for en stressed out 2-barnsmor:) Enda mer perfekt ble jobben min på mandag, for da ble jeg kollega med samboeren min
Gulosten™ Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Jordmor Jordmor Jordmor - får ikke sagt det mange nok ganger!!!! haha
Tommage♀♂ Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Jeg er lik deg. Fyller 30 i år, og har ikke klart å bestemme meg før nå nylig... ETter gymnas kom jeg inn på Førskolelærer, men fant ut at det ikke var noe for meg, og hoppet av etter 1 dag. Har vært innom aluminiumsproduksjon, servering, sveising, butikk. Likt alt det, men liker også matlaging og grafisk design. Hva skal jeg bli??? Så fikk jeg jobb som assistent og lærervikar på min gamle barneskole, og etter 1 år der er jeg endelig i mål. Til høsten begynner jeg på Førskolelærer... (er det mulig?) Målet er å jobbe i skolen, eller som styrer i bhg.
Monajenten Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Mine drømmeyrker er kreative. Enten å leve av å være musiker (uoppnåelig), designe mitt eget klesmerke (oppnåelig, er utdannet kjole og draktsyer, men vanskelig å slå igjennom da) eller starte egen grafisk design bedrift (det mest oppnåelige.)
Maad Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Førskolelærer! Er pedagogisk leder og elsker d...masse utfordringer, ingen dager er like og hver dag er fylt med suss, klemmer og gode ord Ikke minst så er d verdens viktigste jobb...
Lillebror og stoerebror Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Drømmeyrket mitt er interiørarkitekt eller sånn som frecher opp boligen før salg. Jeg er lærer og det er på god andreplass:)
Gjest Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 at ikke du sjekker ut den nye lærerutdanninge. vet iallfall at larvik er igang, der man under to år-de to første av 4 man trenger i læreryrket, får lønn under utdanning.. man jobber 3 prosent, og får lønn deretter
*Rutletutt* Skrevet 6. februar 2010 #11 Skrevet 6. februar 2010 Jeg er jurist og drømmeyrket mitt innenfor det er å arbeide med strafferett som politijurist/advokat. Jobber som jurist i politiet nå, men den sivile delen av politet. Ellers er den store drømmen å bli forfatter;-)
Spanskeflua Skrevet 6. februar 2010 #12 Skrevet 6. februar 2010 Drømmen har hele mitt liv vært å bli trombonist. Er utdannet sykepleier, og har nå en lederstilling i kommunehelsetjenesten. ikke akkurat drømmejobben, men veldig godt å ha en sikker jobb! Teller mye når man har mange barn=)
Gemini7 Skrevet 6. februar 2010 #13 Skrevet 6. februar 2010 Eehhh, Purka: nøyaktig hva er det som tiltrekker deg ved dette yrket? Og hvorfor akkurat trombonist?? Jeg spilte selv trombone i korps en del år men må si at jeg egentlig syntes de kuleste instrumentene var skarptromme og sax! Artig valg, ihvertfall:)
Gemini7 Skrevet 6. februar 2010 #15 Skrevet 6. februar 2010 Nobelt, rampongi! Dette drømte jeg også om i min ungdom, helt til jeg innså at jeg er alt for følsom til å greie å takle all fattigdommen og nøden på nært hold.. Jeg var nylig i Dhaka (Bangladesh) og så en del fattigdom der, og det tar bare helt livet av meg å se hvordan folk lever, hvor vanvittig uheldige så voldsomt mange mennesker er- og hvor utrolig heldige vi er her oppe i vår lille, beskyttede verden.. Skulle gjerne hjulpet direkte, men jeg tror psyken min bare tillater det på avstand!
Spanskeflua Skrevet 6. februar 2010 #16 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har spilt trombone i mange år, og var rimelig talentfull som tenåring. Planene var å gå musikklinja etter ungdomsskolen, men da den er i en by 1 time herfra (noe som medførte flytting) fikk jeg ikke lov hos mine foreldre. Null og niks støtte fra dem førte til at jeg aldri videreførte mine planer, selv om trombonelæreren på musikkonservatoriet på det sterkeste ønsket at jeg søkte dit etter vgs=/ Snakk om å være tufs som tenåring!!
Verdens tøffeste mamma Skrevet 6. februar 2010 #17 Skrevet 6. februar 2010 Drømmejobben er å være lærer. Og det er jeg også, så jeg er heldig!! :-)
lillepixie Skrevet 6. februar 2010 #18 Skrevet 6. februar 2010 Psykiatrisk sykepleier eller akupunktør
Mom2Two Skrevet 7. februar 2010 #20 Skrevet 7. februar 2010 Feltlege:) Angrer som en hund på jusstudiet:-p
ippemo får augustbaby Skrevet 7. februar 2010 #21 Skrevet 7. februar 2010 Jeg studerer til å bli bv.ped og angrer så langt ikke på valget mitt, hehe. Det er et spennende og interessant studie og det sies at man kan velge mellom flere typer jobber. Jeg bor på et lite sted, så kanskje jeg vil slite litt, men tenker uansett å jobbe i nabokommunen. Vil ikke møte brukere på fritiden gjennom egne barn. Men når jeg blir voksen, så voksen at jeg ikke har hjemmeboende barn og forhåpentligvis mindre lån å betale på, da skal jeg ta bachelor i litteratur, kun fordi jeg har lyst til det...:-)
camilla^ Skrevet 7. februar 2010 #22 Skrevet 7. februar 2010 MIn største drøm er nok å tegne og leve på det. Men den tanken har jeg slått fra meg for lenge siden, men det hadde vært drømmen. Hvorfor er pga at jeg liker å tegne, og det hadde vært veldig gøy å tjent penger på det. Men ett galleri kombinert med en liten kafe hadde ikke vært så ille det heller.
tante grusom master of law Skrevet 7. februar 2010 #23 Skrevet 7. februar 2010 Føler at jeg har drømmejobben nå. Jurist i staten. Trives MEGET godt både sosialt og faglig. Hvis jeg hadde vært en tøddel bedre i matte, så hadde jeg blitt lege isteden, men er ikke bitter for det!
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 7. februar 2010 #24 Skrevet 7. februar 2010 Drømmeyrket er nok advokat. Jeg følte ikke at det var et studie jeg orket å ta fatt på med små barn, fordi jeg ikke liker å gjøre ting halvvegs. Derfor ble det ingeniør. Jeg er meget fornøyd med valget og trives kjempegodt, så det begynner å sidestille seg med advokaten i meg
Iselilja Skrevet 7. februar 2010 #25 Skrevet 7. februar 2010 Å, Gemini7! Så deilig åhøre Jeg har akkurat fått tlbud om en stipendiatstilling, og har vært veldig i tvil om det lar seg gjøre med (snart) 3 barn, eller om det blir for mye stress. Jeg er som deg; elsker å lære og å lese, kunne legge opp arbedsdagen selv og jobbe konsentrert om det jeg selv ønsker å jobbe med. Jeg får nesten en time pendling hver vei, men veilederen min har forsikret meg om at jeg kan jobbe ganske mye hjemmefra. Så da tenker jeg å ta det meste av forskningen og lab-arbeidet i perioder, samt når jeg alikevel må inn for å drive undervisning, og ellers ha endel hjemekontor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå