lille krapyl=) Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Han jobber i nordsjøen. Når han er hjemme, er det ingen energi å spore. Han står opp med lille om morgenen og gjør henne klar til bhg. Jeg tar henne med når jeg drar på jobb til kl 8. Jeg jobber 100%. Han har da "fri" til vi kommer hjem. Mange timer for dag. Når jeg kommer hjem, er det ikke ryddet og ikke middag. Mannen har gjerne sovet et par timer på dagen. Han gjør ingenting uten at jeg spør, og da er alt et ork. Han går gjerne inn i sengen for å "slappe av " både en og to ganger etter vi har kommet hjem. På jobb fungerer han bra. Han er 2 uker ute og 4 uker hjemme. Jeg blir GAL av at han går rundt og vil sove hele tiden. Han har aldri vasket badet, og støvsuge skjer bare om jeg maser. Stort sett "rekker" han ikke det i løpet av de 7 timene jeg er på jobb. Hva i alle dager feiler det han???? Han har vært hos legen og tatt flere prøver. de finner ingenting.
melkekua™ Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Tror han at han bor hjemme hos mora si fortsatt eller??? kjenner jeg blir sint på dine vegne. For en latskap!!! Du får henge opp en lapp: Mora di jobber ikke her! ;o)
Verdens tøffeste mamma Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har selv en bedagelig mann, men hjelpe meg dette høres ille ut. Hadde eksplodert, tror jeg... Send ham til legen og be ham ta blodprøver. Han må jo feile noe når han er så slapp! Skriv liste til ham før du drar på jobb. Dette forventer du at han skal gjøre innen dere kommer hjem. Må da kunne handle og ha middag klar om han er hjemme hele dagen?? Du kommer garantert til å klikke en dag om dette ikke blir bedre,.,;-.)
lille krapyl=) Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2010 Jeg blir helt fortvilt. Han er verdens snilleste, og en kjempeflink far. Problemet er at han blir helt utmattet av små ting. Mine dager går i ett fra morgen til kveld. Jeg gjør alt husarbeidet. Han kan til nød tømme oppvaskmaskina og tørke av benkene. Spør jeg om mer, føler jeg at han blir sur og lei. Prøver å få han til å være litt aktiv ( veldig aktiv selv), og gjøre ting med kompiser. De prøver å få han med både på fotball, jakt og ski. Han sier ja, men melder avbud i siste liten. Akkurat nå ligger han i senga og "slapper av". Skal sies at han fikk sove til halv 11 i dag, og slappet av på sofaen fra 4 til havl 5. La seg i sengen fra 1830 til 19. La snuppa, og gikk og la seg igjen. Så sitter jeg her da, og ser på Grand Prix alene..... Dette er ikke normalt. Vi har hatt et turbulent år, men har etter mye om og men fått ting på plass. Dette har vart siden november.
Gurine Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Kan han være deprimert? Kan være et tegn på det, når han mangler helt energi, sover mye og ikke orker noenting. Kanskje han klarer å "ta seg sammen" når han er på jobb og har kollegaer rundt seg?
lille krapyl=) Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2010 Ja, jeg har tenkt på det. Han sier selv at han trives hjemme og har det bra, men alt tyder jo på det motsatte. Han har vært deprimert for en stund tilbake. Den gangen var det MYE styr mellom oss.
Fire småtroll Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Det er ikke alle som tåler å ha fri, jeg er litt sånn selv og merker det godt når jeg går hjemme i permisjon. Blir skikkelig tiltaksløs.. Når jeg er i full jobb freser jeg rundt fra morgen til kveld, men når jeg ikke har noe spesielt jeg må/skal så blir jeg tiltaksløs. Har mest lyst til å bare sitte i sofaen å lese liksom Men jeg gjør jo selvfølgelig ikke det, jeg drar meg selv i nakkeskinnet og gjør det som må gjøres for at hjulene skal gå i familien. Hvis jeg skal prøve med med et råd så må det bli å riste av seg sinnet og frustrasjonen før du setter deg rolig ned med han for å snakke om det. Du sier han har vært hos lege for å ta blodprøver osv så det er ikke noe fysisk feil med han. Da må han ta tak i det psykiske, er det så ille at han trenger henvisning til psykolog, kan han være deprimert, føler han seg unyttig og til overs når han ikke har en jobb å gå til hver dag? Han må ta tak i situasjonen og finne ut hva han trenger for å komme ut av den apatien han faller inn i når han er hjemme. Trenger han en ekstrajobb, kan han se hvor stor bruk du har for at han tar sin del i hjemmet og lage seg arbeidslister og arbeidstider han skal følge hver dag? Du får prøve å gi han et dytt i rompa uten å angripe han, han kan ikke ha det bra med seg selv sånn som han holder på nå. Det høres jo ut som han overhodet ikke finner noen glede i hverdagen når han er hjemme, han må finne tilbake til hverdagsgleden før han frivillig kaster seg over vaskekosten for at hjemmet deres skal være rent og koselig til du kommer hjem fra jobb.
ano`num *17.03.10* Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Har han sjekket stoffskifte når han har vært hos lege? Det kan også ta tid fra han får det til det slår ut på blodprøvene. Det er på vei til å bli en folkesykdom! Jeg har det, og har det omtrent som han i dårlige perioder. Orker ingenting, føler meg lat! Blir lett utslått. Kan starte på ting, som å rydde eller lime bilder i album. Selv ting jeg liker, og blir helt utslått. Må jeg stå i kiosken på 17mai feks så sover jeg dypt i flere timer etterpå. Likevell så våkner jeg utslått og går i "koma" frem til jeg får gåå legge meg igjen om kvelden. Det er ikke gøy! Jeg har ofte avtaler med venner jeg bare må avlyse fordi jeg ikke har krefter til å komme meg i tøyet engang. Men, det vises jo ikke på meg! Jeg ser jo frisk ut. Har farge i ansiktet og stort sett glans i øynene Bortsett fra de timene jeg er helt kake, men da gjemmer jeg meg jo inne alene. Lavt stoffskifte har flere symptomer en bare utmattelse/tretthet. Som tørr hud, lett å bli deprimert, dårlig matlyst feks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå