Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Min samboer og jeg diskuterte sommerferien, og jeg ba ham atter en gang om å selge campingvogna, da jeg ikke ser på det som ferie å dra til Sverige/Danmark i to uker, ligge tett i tett på en campingplass og ha null privatliv.. I tillegg tar vi jo med oss alt husarbeid, bare i miniatyr, oppvask, støvsuging, klesvask osv.. Han ville gjerne vite hva min definisjon på ferie er da.. Og da ble jeg litt beit for svar.. Ikke har jeg lyst til å dra til "syden", det høres helt forferdelig ut, særlig sammen med en mann som ikke "tåler" varme. Thailand/østen høres fint ut, men laaangt å reise for bare noen uker. USA går ikke hvis jeg skal ha med samboer, da han ikke får visum. Bondelandet i Frankrike kunne jeg ha tenkt meg, men snakker ikke et kløyva ord fransk... For å være helt ærlig, så hadde den perfekte ferie for meg vært å være hjemme, hatt fri i tre uker, fint vær, dra på fisketur midt på natta, luke ugress i grønnsaksåkeren, hatt tid til å gjør det jeg aldri får gjort, og bare koooose meg! Hva er din definisjon på en skikkelig ferie?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har fire barn i alderen 1 til 8,5 år så en hotellferie er helt utelukket. Orker ikke tanken på flyturer, ekstrem varme, fremmed mat som ungene ikke vil ha, stress og kav. For meg er drømmeferien akkurat nå en hytte i Damnark, inngjerdet så ungene kan gå fritt, gangavstand til stranden. Flere soverom så ungene kan legges når de er trøtte, også kan mor og far ta en pils på verandaen når barna er i seng. Danmark er passe langt unna, det er eksotisk nok for barna som finner andre is i isdisken enn hjemme, men likevel mat de kjenner igjen og liker. Med en hytte har man passelig med privatliv, men også andre mennesker i nærheten så ungene kan finne lekekamerater osv. Får ikke blitt bedre synes jeg Sånn helt personlig elsker jeg Toscana, men dit kan vi reise senere. De store utland og de store eventyrene løper ingensteder, så akkurat nå prioriterer vi enkel barnevennlig ferie også kan vi heve blikket etterhvert. Har forresten vokst opp med ferie i campingvogn selv og elsket det, en campingplass er jo et eldorado for et barn. Masse lekekamerater, lekeplasser og morro, virkelig helt topp.
prekæs Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har feriert i Frankrike hver sommer siden 95 og kan ikke ett ord fransk. (dvs. de viktigste kan jeg, mao takke og hilse) Har vært overalt og folk snakker engelsk, spesiellt flinke er de i Normandie og Bretagne pluss rivieraen. Kanskje noe mer vanskelig på steder uten turister, men det fungerer fint de fleste slike steder og. Den perfekte ferie for meg, men vurderer statene om ett par år. Hele østkysten med bil. (Vestkysten har jeg sett nok av på tv)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Den derre hjemmeferien hadde jeg i fjor sommer. Endte opp med å ikke føle at jeg hadde hatt ferie i det hele tatt samtidig som at jeg var misfornøyd med at jeg ikke hadde fått gjort nok av alt det jeg aldri har tid til å gjøre ellers, så i år blir i hvert fall ikke ferien min sånn Har dere råd til hotell, så grip sjansen! Jeg tar heller én uke der jeg slipper alt husarbeid enn to uker i en hytte der vi likevel må lage mat, vaske opp osv. osv. Nei, hotell med familierom er perfekt - da kan ungene legges på det ene rommet mens dere koser dere på det andre. Jeg ville valgt et sted som ikke var storby, men som hadde et variert tilbud. Danmark høres spennende nok ut for en småbarnsfamilie, synes jeg. Også fordi det er praktisk å ha med bilen, og en lang biltur nedover Europa med små i baksetet er ikke gøy!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har bodd et semester i Italia (Lazio) og vært på en herlig ferie på den franske riviera- og begge de landene står høyt i kurs hos meg. Men den ultimate drømmeferien for meg er et sted med kritthvite, milelange sandstrender, azurblått hav, palmer, et fredelig sted.. Seychellene eller Maldivene eller noe slikt. Det henger høyt for meg, men koster antakelig skjorta!!!!!!!!!!!!!
Tommage♀♂ Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Hydrostranda er min drømmeferie. Der var vi som små, og jeg nøt det. Ikke innlagt vann, ingen tv. Stort hyttefelt, med badestrand, brygge med robåter, hvor man kan leie båt til fiske, eller fiske krabbe fra bryggekanten. Lekeplass, kiosk, smale veier med lite trafikk, stier. Mye å utforske! En dag til sommerland i Bø, en dag i Langesund bad. Og resten bare slappe av på hytta, la ungene leke, utforske, gå på stranden, fiske krabbe, leke, leke, leke! Og gjerne kjede seg litt også, slik at intrykkene får tid til å sige inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå