Gå til innhold

Erfaring med city cross?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker litt på å kjøpe city cross + city bag, men synes det er veldig vanskelig å bestemme meg....

Noen som kjenner til fordeler/ ulemper med dennen vogna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

City cross er et kjempegodt vognvalg. Jeg har hatt VELDIG mange vogner og denne er blant de aller beste jeg har hatt. Har ikke hatt den med city bag, bare sportsdel. Noen mener city bag kan bli liten, men skal jeg vurdere det etter mine barn, så ville de ikke ligge lenger i bag fra de var fem mnd. Så da trenger man ikke så svær bag. Sportsdelen til city cross er utrolig flott, myk, polstret og lun. Er meget komfortabel for barnet. Vogna er god å trille, har justerbar fjæring, romslig handlekurv, og er ikke så stor sammenlagt. I tillegg veier den mindre enn de fleste andre tradisjonelle firhjulinger. Kan anbefale den på det varmeste.

Skrevet

City cross er et kjempegodt vognvalg. Jeg har hatt VELDIG mange vogner og denne er blant de aller beste jeg har hatt. Har ikke hatt den med city bag, bare sportsdel. Noen mener city bag kan bli liten, men skal jeg vurdere det etter mine barn, så ville de ikke ligge lenger i bag fra de var fem mnd. Så da trenger man ikke så svær bag. Sportsdelen til city cross er utrolig flott, myk, polstret og lun. Er meget komfortabel for barnet. Vogna er god å trille, har justerbar fjæring, romslig handlekurv, og er ikke så stor sammenlagt. I tillegg veier den mindre enn de fleste andre tradisjonelle firhjulinger. Kan anbefale den på det varmeste.

Skrevet

Vi har også bestemt oss for City Cross ( Eller, JEG har bestemt oss for city cross, han overlater det valget til meg). Har hørt mye positivt om den, liker at den er stødig men smtidig lett. Bagdelen skal jo brukes så kort periode likevel, så jeg tror det går veldig bra jeg!

Skrevet

Hadde duo edge i 05... kjempegod men for tung... bestilt og henter ny emmaljunga city cross og city bag i Sverige til tirs.

Gleder meg... som nevnt over sporty og delikat vogn ikke minst super god å trille nå da med disse ikke luft hjula og understellet som veier minimalt...

absolutt nange som anbefaler meg den

city bag er ikke så liten lemgden er der men kun litt smalere ved bena.

nå som jeg får et april barn.... blir nok bag kun brukt maks okt...

siden ungen da er stor sikkert.

hadde dyp/bag vogna lenge til nr 1, født i sept så hedde den ut juni ..ikke mange som gjør det, men hun stor koset seg i den...alltid sovet ute på dagen fra 3 uker gammel...brukte vogna super mye

Lykke til med valget

Skrevet

Supert!

Takk for svar!

Det ser ut som om dette er vogna for meg :)

Men er det er fordel eller ulempe at det ikke er luftjul?

Kan man få kjøpt til luftjul om man ønsker?

Skrevet

Det er både fordeler og ulemper med at det ikke er lufthjul. Lufthjul (av gummi) gir bedre demping, er mykere å trille, gir bedre grep på glatt føre og er mer lydløse i forhold til plasthjul. Plasthjul er derimot lettere i vekt og de punkterer ikke, synes de er lettere å manøvrere på snø fordi glir bedre. Mulig du får kjøpt lufthjul som passer, hør med en forhandler.

Skrevet

Jeg er ganske bestemt på at jeg ønsker meg en slik vogn! Og sambo lar det være opp til meg;)!

Fikk også anbefalt denne vognen fra en tidligere kunde av meg når jeg jobbet som hudpleier, hun hadde jobbet i 20 år i barnebutikk, og sa at det var absolutt den vognen som var best!

Men smak og behag som det meste:)

Skrevet

Ja, det kan virke som om dette er et godt kjøp!

Noen som har peiling på pris?

Koster ca 1800 kr for city bag har jeg sett, men aner ikke hva vogna koster.. Noen som vet?

Skrevet

Jeg har også hatt endel vogner, og er veldig fornøyd med city cross!

Tenkte også på dette med lufthjul, men hjulene er flotte de (på de nyeste vognene).

Jeg har også kun hatt den som sportsvogn, og tror faktisk ikke jeg kommer til å kjøpe bag til neste mann. Med mykbag eller bare voksipose (avhening av årstid) tror jeg vi kommer langt. Han vi har i dag, var ikke mulig å flytte en cm uten at han våknet så det var ikke noe problem. Når han var 5mnd ville han heller ikke ligge lenger heller.

Eneste ulempen er at den nok blir kort om gutten sover i vogna når han blir 2.5-3år. Men da er det bare simo som duger og det er jo en SVÆR vogn i forhold!

Skrevet

Jeg vurderer også å kjøpe city crossen. Er glad i å gå tur, og kommer til

å trille en del på grusvei, hvordan er denne vognen da?

Skrevet

Den er helt ok på grus. Triller greit og går ann å få fram når det er litt snø ol.

Men jeg gidder sjelden å gå tur i skogen med vogn. Da har jeg han på ryggen (før på magen). Da kan man holde et høyere tempo (uten å slite seg helt ut), og man kommer fram på smale stier og der grusveien ikke er i slik stand som man hadde regnet med. Ville vel heller beholdt bæreselen (vi har ergo) enn vognen om jeg hadde blitt satt til å velge!

Skrevet

Jeg har den og jeg er IKKE fornøyd i det hele tatt. Jeg angrer som bare det på at jeg kjøpte den. Jeg kjøpte ikke citybag i den, men quadrolift fordi jeg ville ha den som kombivogn og ikke duo. Ungen min er litt stor, det er greit, men måtte ut av bag og rett i sportsvogn da han var 3.5 mnd. Alt for tidlig.

Det har vært mye småting som er irriterende, blant annet er det noe med fasongen på enten meg eller vogna som gjør at det er vanskelig å slå den sammen, mulig armene mine ikke er lange nok?? Irriterende i allefall.

Den tar unødig stor plass i bilen med tanke på at det faktisk er en liten vogn.

Varekurven under er lav, på snøføre ender du opp med å få med deg store mengder snø i kurven, som om ikke vogna er håpløs nok å trille fra før.

For det verste med den er at den er GRUSOM å trille når det er glatt. Det er nok en kombinasjon av at det ikke er lufthjul og at hjulene er brede. Men det kjennes ut som vogna sklir av veien hele tida. Fryktelig vanskelig å manøvrere.

Det går forøvrig ikke an å kjøpe annen type hjul eller annet emmaljunga understell til denne vogna, det har jeg sjekket opp.

Noen spurte hva den kosta. Underkant av 6000 for sportsvogna hvis jeg ikke husker feil. Jeg betalte hvertfall ca 8000 for vogn, quadrolift og stelleveske. Stelleveska kosta ca 800, quadroliften husker jeg ikke, men den kosta det samme som citybagen, så vet du prisen på den så regn deg frem til hva vogna koster.

Nå var jeg fryktelig negativ her. Det er selvfølgelig positive ting med vogna også, men det har allerede kommet frem hos de andre her. Den funker helt greit når det ikke er snø, på grus og stier i skogen, men nå har jeg slitt så mye i vinter at jeg er illsint på hele vogna. Kjøper definitivt noe annet hvis jeg får en baby til noen gang og har også vurdert sterkt å kjøpe annen vogn nå i vinter, men nå er det å håpe at mesteparten av snøen snart er borte.

Skrevet

Har akkurat kjøpt crossen med city bag.5299 for vogna, 1899 for bagen. Ble nesten 7700 tilsammen, inkludert fottrekk. Jeg tror jeg blir å like denne vogna veldig godt, har tidl hatt duo edge, og den er jo noe tung. Så ser frem til vekta på denne ;))

Skrevet

MiMa09, interessant, -høres ut som vi ikke har samme vogn ;-)

- Jeg har ingen som helst problemer med å slå den sammen.

- Plass i bil? Nja. ALLE vogner tar plass i bil. Vi har hund og jeg har kun funnet tfk, city cross og den nitro cross av "skikkelig" vogner som går inn ved siden av hundeburet.

- Har ikke noe mer problemer med den enn noen andre når det er glatt. Og vi bor i en lang BRATT bakke (så bratt at de hadde ikke fått lov å anlegge vei der i dag). Ja den sklir i bakken av og til, men det merkes ikke voldsomt. Det gjorde tfk'n som vi hadde før og.

- Har heller aldri fått snø i handle kurven, men går sjelden på helt ubrøyta veier.

Joda du får kjøpt annet understell, men det koster jo nesten like mye som hele vogna.

Vi betalte 4000norske, i sverige.

Skrevet

Makko og lillegutt:

Betalte du 4000 for hele vogna?? Både understell og bag?

Eller mente du for det andre understellet....?

Skrevet

Har heller ikke problemer med å slå den sammen. Er superenkel å slå sammen. Tar ikke mer plass i bil enn buggis og mindre plass enn MB. Har heller aldri gått snø ihandlekurven. Av 22 vogner jeg har hatt er denne en ener ;)

l sverige, hos kattis i Strømstad koster sportsdelen i overkant av 4000 NOK

Skrevet

Har bare sportsdel, hadde tfk med bag. Ikke sikker på hvilket annet understell du snakker om...

Skrevet

Jeg også er ganske fornøyd med vogna, men etpar småting jeg har hengt meg opp i:

-Snø i handlekurven. I tillegg er den lav, så den dunker nedi når man kjører over fortauskanter, brøytekanter ol. Og den blir veeelidg møkkete!

-Kalesjen er litt slafsete i stoffet. Jeg må liksom rette på stoffet hver gang jeg har dratt den helt fram, og i tillegg må jeg ordne med den når jeg tar ryggen opp og ned. Mulig det er jeg som ikke har skjønt noe her... hmmm

-Syns ikke den er så super-lun som jeg skulle ønske. Sportsdelen har et lite mellomrom mellom liggedelen og kantene, så når det blåser kraftig, kan det trekke litt inn i vognen.

-Litt liten bag

Ellers er det mye positivt også da:

-Lett å trille

-Gode myke hjul

-Jeg har aldri hatt problemer med at den sklir altså

-Lett å legge sammen

-Integrert sele og insektsnett i sportsdelen

-God fjæring, men ikke så myk at ungen blir sjøsyk

-Genial på all slags føre

Skrevet

Hehe, flere som ikke var enige med meg i det med sammenslåingen ja. Mulig det er meg det er noe gærnt med der altså.

Og godt mulig dette er en bedre vogn enn mange andre, jeg har bare hatt denne og hadde skyhøye forventninger etter å ha lest så mye positivt om den. Men jeg skjønner IKKE hvordan noen kan si at den er genial på all slags føre. For det er den virkelig ikke. Men har kommet frem til at man neppe finner den perfekte vogna. Jeg har lyst på tfk eller bugaboo nå. Men blir sikkert ikke fornøyd da heller.

Skrevet

Noen som har erfaring med bilsetet+ base til emmaljunga?

Har fått veldig dårlig kritikk i testene....

Har de forbedret årets modell kanskje? Testen var fra 2009...

Skrevet

Nei, den perfekte vogna finnes ikke ;) Og får man vogndilla blir man pirkete og ihvertfall aldri 100% fornøyd ;)

Ser du skriver at du ønsker deg en Bugaboo (har hatt den), City cross er i allefall langt bedre enn den på alt av føre, i tilfelle du ikke var klar over det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...