Oslo_82 Skrevet 6. februar 2010 #1 Del Skrevet 6. februar 2010 Akkurat da man hadde begynt å føle at man nærmet seg 12 ukers målet, så mistet vi desverre. De er nå en uke siden. Og selvom vi har vært veldig triste, og sikkert kommer til å være det innimellom fortsatt. Så syns jeg at vi takler det godt. Vi har jo tross alt ikke fått beskjed om at vi ikke kan prøve igjen. Vi er rimelig bestemte på at vi skal prøve igjen så snart vi har mulighet. Jeg gruer meg kanskje litt til 12 nye uker med venting, men det kan jo ikke akkurat unngås. Har et par spørsmål som jeg finner mye variasjon i svarene på. Hvor lenge må vi vente før vi kan ha sex igjen? Begynte å blø bittelitt torsdag for da snart 1 1/2 uke siden, ble redd, fikk time til ultralyd på fredag. Fikk vite at jeg hadde hatt en abort, men at ikke alt var ute. Måtte vente til mandag med å dra til Ullevål, fikk så cytotec som jeg tok den kvelden. Ikke en hyggelig kveld. Men er 99% sikker på at alt er ute nå. Så jeg håper blodprøven på tirsdag viser det samme. Jeg har så og si sluttet å blø nå, kan jeg da trygt ha sex, f.eks med kondom? Er det stor infeksjonsfare? Også det som de fleste lurer på, hvor lenge må vi vente før vi prøver på nytt... Noen sier "vent minst 1 mens", men har også hørt at det kun er fordi det blir lettere å sette termindato om man skulle bli gravid med en gang. Er det noen større risiko for å miste barnet, om man tilfeldigvis skulle bli gravid med en gang? Ja, jeg vet det "kun" har gått 2 uker siden vi hadde sex, men har veldig lite lyst til å vente lenger.... veldig kjedelig. En uke til høres ut som en evighet. Det er selvsagt en liten ting i forhold til å ha hatt en abort, men man vil jo ha det litt hyggelig midt i alt det kjipe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141395969-ma-sa-i-uke-11-n%C3%A5r-kan-man-ha-sex-igjen/
Mølle81 Skrevet 7. februar 2010 #2 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei! jeg fikk konstatert MA på torsdag, og da sa gynekologen at jeg måtte vente med sex, men forstod det som at det gjaldt de første dagene bare. Mens man holder på å blø ut.. men tør ikke si at det er sånn altså! Bare hva jeg tror.. Men i forhold til å bli gravid så sa hun at jeg kunne forvente ny mens ca. 2 uker etter at jeg slutter å blø. Og da var det bare å sette i gang på ny prøving. Tror personlig ikke det er farlig å prøve så snart man slutter å blø! Fikk iallfall ingen klar advarsel opm det, og dersom det hadde vært farlig, er jeg sikker på at det ville kommet klart og tydelig frem! Lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141395969-ma-sa-i-uke-11-n%C3%A5r-kan-man-ha-sex-igjen/#findComment-141397370
Efua Menu♥ Gutetvillingar Skrevet 7. februar 2010 #3 Del Skrevet 7. februar 2010 Etter SA i veke 12 blødde eg kraftig i 5 dagar. Etter 6 dagar hadde vi sex med kondom, men det var kanskje ikkje så lurt - begynte å blø kraftig igjen. Men på den andre sida så trur eg at det førte til at dei siste restane kom ut. Så fekk eg vanleg utflod på dag 11. Trur uansett ikkje infeksjonsfaren er så stor, og brukar ein kondom er det vel greit. LEgen sa det var lurt å vente ein mens for at kroppen skulle kome i gjenge igjen, men mest pga termindato (høyrest ut som ein merkeleg argumentasjon...). Vi prøvde ikkje aktivt første mnd, men unngjekk heller ikkje. For min del trur eg det var lurt å vente ein mens fordi eg fekk ein veldig kraftig og langvaring mens. Det var sikkert litt restar som kom ut. No trur eg at eg er gravid, ikm i går. Har ikkje tenkt å ta noko test denne gangen. Om mensen ikkje er komt om ei veke ringer eg legen for å avtale tidleg UL, orkar ikkje å vente så lenge og kanskje forgjeves. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141395969-ma-sa-i-uke-11-n%C3%A5r-kan-man-ha-sex-igjen/#findComment-141399839
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå