Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Vesla her har vannkopper, det har gått fint hitill, men nå har hun begynt og få store røde utslett forskjellige steder, er dette normalt? hun sier det gjør vondt men det kan hende hun mener det klør.. hun har også en del prikker i bleieområde, noen tips om hvordan bleien ikke skal irritere disse prikkene?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #2 Skrevet 6. februar 2010 dytter den litt
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2010 ingen som har hatt barn med vannkopper?
Mor Løvehjerte Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Det eneste jeg vet er at vannkopper kan utvikle seg til brannkopper som behandles med antibiotika, men vet ikke om det er dette hun plages med. Du må prøve å google litt selv evt. God bedring!
Anne-B. Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 Det kan kanskje være at de er blitt betente. Ring legevakt og hør hva slags tips de har.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2010 takk for svar:) har prøvd å google litt men ble ikke så mye klokere.. ga henne en stikpille for plagene så nå har hun endelig klart å sove.. vist det er like gale og rødt i morgen får vi vurdere å ta oss en tur på legevakten å se om de får sett på det.. det er jo likt så vannkopper så jeg går utifra at det er vannkopper, men det er mulig det kan ha blitt betent ja selv om det ikke ser så betent ut. men har dere noe tips til at prikkene ikke skal bli irritert av at bleien ligger å gnager på de..
Lille Sniff Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 her har begge ungene hatt vannkopper, og den ene var ferdig etter ca 1 uke, mens den andr eholdt på i over 2 uker, Utslettene har variert fra nesten ikke synlige til veldig store... Vi smurte på hvitvask, dette tørker inn vannkoppene noe, samtidig som det er kjølende og kløstillende. dette gjorde vi også på de vannkoppene som var i bleien. Her kom det også vannkopper rundt endetarmsåpningen.. Fikk også feber, vi dro på legevakta, men der kunne de ikke hjelpe oss stort, vi fikk en krem som heter Bruledine, denne kjøpes reseptfritt på apoteket, og det er en bakteriedrepende krem, som vi smurte på de rødeste utslettene, dette fordi legen var litt usikker på om det kunne se ut som om det var på vei til å bli brennkopper. Det ble ikke det. Ellers så er det ikke så lett å få bleien til ikke å irritere utslettene, man må skifte bleie ofte, ellers så er dt bare å stadig smøre på hvitvask, det hjalp her ihvertfall.
nybegynner07 Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Mini slet med vannkopper i bleieområde. Vi brukte zinksalve og det virket som bare det. Hvitvask er nok litt sterkt for det området.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2010 tusen takk for råd:) ja hun har også vannkopper rundt endetarmsåpningen og rundt tissen, ser at disser er mye mer rød og irriterte enn de andre, hun har hat det siden tirsdag og det kommer enda prikker så det vil nok enda vare en stund tror jeg. men de røde utslettene jeg snakket om er ikke vankopper, det er store røde områder uten noe som helst hevelse, men veldig rødt, lurer litt på hva det kan være.. nei er vel ikke så mye de kan gjøre på legevakten, men de hadde kansje fått sjekket ut de røde utslettene hvertfall. vi får se hvordan hun er i morgen...
Maad Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 har utslettene vart lenge? kanskje hun har en allergisk reaksjon på noe som har utløst elveblest. Lillegutt fikk d flere ganger da han var mindre, men d forsvinner nesten like fort som d kommer. God bedring!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 6. februar 2010 det kom litt i går og er veldig rødt i dag, ser veldig irritert ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå