Gå til innhold

Gravid!!! For 7ende gang...

Luddes mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oj, oj, oj. Positiv test idag...Bare 3+3 sier utregningen.

Det er mer skrekk enn fryd, men med en liten "denne gangen må det jo gå" optimisme...

Jeg fikk tak i en jordmor/akupunktør som utdanner jordmødre i kinesisk akupunktur som jeg skal til på fredag for beroligende akupunktur. Det var det de tilbød gravide kvinner med habituell abort. Håper det hjelper både fysisk og psykisk.

Har tatt min denne gangens første fragminsprøyte også (hadde glemt at det gjør vondt!).

Har bare lyst til å sykmelde meg og krype under dyna, men det er totalt kaos på jobb og skulle jeg bli borte blir det krise for alle de viktige prosjektene vi har nå (lite firma med 2 store kunder på vei inn). What to do!?!

Kryss fingrene, og be (om du tror) for at denne sitter!

Stor nervøs klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Så bra at du har blitt gravid igjen, krysser alt jeg har av fingre og tær! Deler den skrekken du føler, med en bitteliten dæsj at denne gangen kan det jo gå bra, jubelen står ikke helt i taket.. Det jeg tenker er at det ikke blir baby uten graviditet, så det er hvertfall en start!

Her er jeg 5+3, og leter litt desperat etter tegn på kvalme, ømme bryster etc, ingenting ennå. Er trøtt, men det skyldes nok mest bruk av crinone tror jeg. Tar også Albyl E hver dag.

Ikke lett med det med sykemelding nei, jeg valgte å tenke på meg selv og ta sykemelding i første omgang til 15/2 da jeg skal på tidlig UL på Ullevål. Hadde satt opp 15 stk foreldresamtaler på avdeling, og vet at det er slitsomt for medarbeiderne som er igjen, men vil gjøre det jeg kan i denne omgangen.

Jeg synes nå at du i ditt syvende forsøk burde sykemelde deg nå, ta det med ro og se om det kan hjelpe. Har du prøvd sykemelding i de andre svangerskapene? Jeg går også til en akupunktør som er jordmor. Nå jobber hun med å gjøre livmoren min til et attraktivt sted bosette seg (hun er så søt den dama!)

Masse masse lykke til, ta vare på deg selv og hold oss oppdatert!

Klem

Skrevet

Masse masse lykke til Luddes mamma!!!! Denne gangen sitter spiren ja!!! Men syns absolutt du skal tenke på deg selv - og sykemelde deg vist du føle du trenge det!!

Jeg va sykemeldt de første 3mnd med gutten min - og det gjorde susen for meg! Jeg har valgt å ikke sykemelde meg denne gangen - men det er pga at vi er inne i en rolig periode på jobben min og jeg trenger ikke å stresse.

Tenk på deg selv du!

Håp i 2010? - vi er kommet like langt! Jeg er 5+2 i dag! Va kjempe kvalmen før eg tok testen, men siste uken har jeg ikke hatt noen symptomer.... Kjenner hele tiden ette om jeg kanskje er litt kvalmen eller om brystene er litt ømme - men nei. Jeg bruker og crinone og albyl

Jeg krysse fingrene mine for alle oss 3!!;-)

Skrevet

Så spennende at vi er like langt på vei, får du oppfølgning? Virker som mange av oss her inne på forumet er gravide nå og det er flere som lykkes - måtte det være en trend!! :o) 5 uker er jo tidlig og det er vel ikke helt uvanlig å ikke merke for mye, blir jo til at man overanalyserer littegrann ja!

Måtte 2010 bli vårt lykkeår!!

Skrevet

Fantastisk kjekt å høre at du er gravid igjen - gratulerer! :) Første trimester er helt jævlig å kjempe seg gjennom med vår historie, men når du er ferdig med det trimesteret, og det skal du klare denne gangen, blir alt bare fryd og gammen. 2010 blir året da alt skal gå bra! :) Helt enig med hun over som føler at vi er mange som er gravid på HA-forumet nå. Synes jeg skriver "gratulerer" stadig vekk, fin trend... :)

Jeg er for øvrig 25 (!!!!) uker på vei. Var senest på UL i uken som var, og den lille prinsessen i magen min spreller og har det kjempefint.

Skrevet

Hei! Tusen takk for alle lykke ønskninger og oppmuntrende ord.

Jeg får forsøke å finne en løsning på jobbproblemet til uka. Kanskje jeg må fortelle sjefen og evt de ansatte... De kjenner jo til historiken min, så det er kanskje like greit.

Håper vi blir fler i denne gravide på HA-forumet. Vi fortjener alle sammen å få en lykkelig utgang av 2010!

Lykke til dere også med små spirer og store prinsesser, vi får holde hverandre opdaterte!

Skrevet

Lykke til luddes mamma. Her er jeg straks midt i min 6. abort. Vet ikke om vi orker en runde til. Babyen min er alvorlig syk og vi må avslutte svangerskap. Er 15 uker no. Starter prosessen til fødsel i morgen. Gruer meg så veldig masse.

Det gir meg mot i å kanskje satse en gang til når jeg ser at du står på luddes mamma...:-) Stå på - dette går bra Du får vel god oppfølging no eller?

Skrevet

Kjære deg.

Så fryktelig trist! Jeg som deg har også barn (en sønn på 4 år) og hadde ingen aborter før han. Men å få barn nr 2 har vist seg å bli en skikkelig prøvelse... Forstår godt at du tviler på flere forsøk nå. Jeg vet ikke hva jeg gjør om dette ikke fungerer nå.

Vi har vært på utredning, jeg har leiden mutasjon pluss ytterligere feil på blod koaguleringen. Får Fragmin og trombyl, og tette UL - om jeg kommer forbi uke 5/6.

Jeg mistet en i uke 14 pga triploidi. Det var helt grusomt. Føler virkelig med deg nå. Håper de tar godt vare på deg på sykehuset i morgen.

Stor trøsteklem til deg.

Skrevet

Kjære kjære Luddes mamma:)

Hva er det jeg leser her inne......nå ble jeg så utrolig glad på dine/deres vegne at jeg fikk helt tårer i øynene her......

Dette bare SKAL gå bra:)

mange mange til lykke klemmer fra meg:)

Skrevet

Åååååh,luddemor! Krysser alt jeg har for deg! Du må være full av ambivalente følelser nå... Ikke tørre håpe, håper likevel etc... Break a leg, lykke til,tvi tvi, å jøje min hatt som dette må gå bra :)

Så spennende! Jammen bra jeg valgte å stikke innom i dag :)

Skrevet

Gratulerer så mye!

Håpe denne sitter :)

Skrevet

Kjære deg Tirilgirl, Uglemamma og Tonebf og alle andre søte!

Tusen takk for oppmuntrende ord. Jeg har ustabil i hele dag. Har grått 3 ganger på jobben når folk har spurt hvordan jeg har det (er litt syk og har sinnsykt mye på jobb). Så jeg måtte fortelle sjefen pr telefon om nyheten. Skal ta et møte på onsdag og se om vi kan få redusert presset på meg.

Har konstant magevondt også, så jeg ser med skrekk på toalettetpapiret hver gang jeg har vært på do... Dette blir tungt.

Hadde ikke klart det uten dere!

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...