Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Jenta mi blir straks 16 mnd, og passer fint inn i str 74 enda (ikke alle merker og plagg, men mange). Har begynt så smått med litt 80-tøy nå også, men en del er fortsatt litt for stort, særlig i livet. Hun veier bare 8,8 kg, og er 79 cm lang- nederst på vektkurven med andre ord, men ganske gjennomsnittlig på lengde. I bleier er det fortsatt str 4 som gjelder, føler vi har brukt dem i en eeeevighet nå Ser jo at alle andres unger er større, men hva gjør man liksom, når jenta ikke vil spise mer enn d hun gjør? Kan jo ikke tvinge i henne mat med makt heller. Meeeen, stresser ikke noe med det lenger, har vent meg til at hun nok bare er sånn- og trøster meg m at noen må jo utgjøre den nederste percentilen også, for å få frem et representativt gjennomsnitt:p Andre?
lille sprelle Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Snuppa mi veide en halvkilo mer, men brukte også 74 da hun var 16 mnd. Nå ved 22 mnd bruker hun 86! Så det skjer litt i rykk og napp. 80 brukte vi bare en liten stund. 74 brukte vi nesten et halvt år. Bleier fremdeles nr 4. (hun her var imidlertid prematur og dysmatur da...)
Dane Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 Min lille jente på 3 år nå var 7,6 kg da hun var 16 mnd... Husker hun brukte str rundt 68 og 74 på den tida... Man kan jo ikke tvinge i dem mat nei. Jeg tilgang til mat ganske ofte... Om det var are noen biter, så var det ihvertfall noe... Nå er hun tre år og fortsatt sped, men litt mer lik sine jevnaldrende. Bruker nå str 98 og veier rundt 12 kg... Men er blid og fornøyd og aktiv. Men hadde sett at hun var noe tyngre, så hun hadde hatt noe å gå på om hun skulle bli skikkelig sjuk... Men husk; alle unger er forskjellige! Andre man i hus her som er fire mnd er 7,3 kg og brukes str 68... Totalt annerledes... hihi ;-)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 vesla var vel rundt en 9 kilo når hun var 16mnd, brukte 74 da.. hun er nå 2,5år og bruker 86, er ca 12 kilo og noe og 80cm høy.. hun kan enda bruke noe i 80, og også noen få plagg i 92 kan hun bruke, men da har hun god plass..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2010 Åneeei, vi har jo MASSE klær i str 80 liggende klar til bruk- håper vi får brukt dem en stund da ihvertfall, hehe! Har liksom venta så lenge på at de skal bli passe:p
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Vi har ei på 18 mnd, som er 75 cm lang, og bruker 74, noe i 68... i tillegg har hun veldig små føtter, så sko er nesten umulig å få tak i. (prøv å finne vintersko i str 19!) Hun veier 9 kg. Vi har akkurat byttet til 5 i bleier, men hun kan fiiint bruke 4 også :-) Snuppa vår er liten, litt rund, og veldig aktiv, spiser godt. Alle er forskjellige. Broren var i str 86 allerde ved 11 mnd. Han var veldig lang, Snuppa er veldig kort for alderen.
MintCondition Skrevet 6. februar 2010 #7 Skrevet 6. februar 2010 Lillebror her er litt yngre, men var 77 cm og 10 kg på 1-årskontrollen. Bruker stort sett str 80 Nå er han snart 14 mnd, men ikke blitt særlig mye større. Syns ikke det er noe pes jeg i grunnen. Han er aktiv og gr og løper, så ikke rart at maten ikke "setter" seg på ham
Kamomille Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Alle abrn er ulike. dessuten er det stor forskjell på klærne også. Noen klær er store i str 80, mens andre er små. Snuppa her på 28 mnd bruker fortsatt noen klær i str 80. HUn er npormal i lengde, men gansge tynn i livet. Storesøster på 3 år bruker alt fra str 98 til str 116 - alt etter hvilke merke det er:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2010 Godt å se at jenta mi ikke er den eneste her, for det kan man jo lett få inntrykk av på HS-kontroller osv- når man ser babyer som er nesten året yngre som veier omtrent det samme:p Mottoet vårt er hvorfor være stor når man kan være lykkelig som liten, hehe- det gjelder å skyndte seg sakte;)
<3 + <3 + ? Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 Jenta mi er 15,5 mnd, 9,2kg, men kan fint ha 68 i body. Hun er 73cm og kort i ryggen. Må ha 74/80 i bukse. Hun spiser myye, nesten skremmende mye noen ganger, men hun blir ikke noe større av det. Noen er vel bare små da.
*Rutletutt* Skrevet 6. februar 2010 #11 Skrevet 6. februar 2010 Jenta mi er 2,5 år og bruker fremdeles strl 80 og 86 - hun er 10 kg, men usikker på høyden. Var 82 cm på 2-årskontrollen. Har alltid lagt helt nederst på vekstkurven. Ikke spiser hun heller, veldig frustrerende:o(
FruV Skrevet 6. februar 2010 #12 Skrevet 6. februar 2010 Jenta mi ble 7 mnd i går og er 10550 gram og 70cm.Bruker 80 i klær og 5 i bleie. Er så mye fine klær jeg aldri fikk brukt =( Enkelte bukser i 80 er for trang. Ungen er frisk og rask så er kjempe glad for det =)
Mor Løvehjerte Skrevet 6. februar 2010 #13 Skrevet 6. februar 2010 Vi har brukt str. 80 i et halvt år nå, men nå ryker mesteparten i søppelsekken. Nå er jo vesla 18 mnd., men hun er faktisk bare 80 cm til tross for sine 11 kg. reimadressen i str. 86 får vi ikke brukt denne sesongen, så den ligger til pynt til neste vinter (hvis hun ikke vokser utrolig mye).
Gjest Skrevet 6. februar 2010 #14 Skrevet 6. februar 2010 Min lille frøken er også nokså liten. På 1 års kontrollen var hun 8,8 kg og 76 cm - bruker stort sett 74 i klær. Noe i 80. Hun er 14 mnd. Jeg sjekket str på en ullbody hun har brukt leeeenge - og som begynte å bli litt liten her om dagen, og det var str 60! Hehe... Ull er veldig tøyelig da, men likevel:) Her er ikke mat noe problem da - hun spiser med stor apetitt det meste hun kommer over, men blir bare ikke større. Har vel arvet forbrenningen til pappan - som kan spise akkurat hva han vil hele tiden uten å legge på seg et gram... hmph... På HS kom de med utbrudd som mager, dette er ikke bra osv på 1 års kontrollen, men jeg orker ikke å bekymre meg. Hun er frisk og rask og spiser godt - og ser ikke akkurat mager ut. Bare slank. Hun har forøvrig brukt str 74 siden i sommer!!
mastermind Skrevet 6. februar 2010 #15 Skrevet 6. februar 2010 Snuppa her er også liten. Tror kanskje hun har strekt seg litt nå. Brukte 74 og 80 veldig lenge. 18 mnd og 79 cm. Tipper hun er ca 85 nå, 86klærne nermer seg iallefall for små, har brukt 86 og 92 om hverandre. handlet faktisk noe 98 nå, og det passet. tror hun er normalt lang i ryggen, kortere ben. kan stemme med bodyer, det blir fortere små. men søtt med små barn synest nå jeg.
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 6. februar 2010 #16 Skrevet 6. februar 2010 Er det så unormalt da? Frøkna vår er 18 mnd og har god plass i 74 bukser.Litt større bodyer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå