Gå til innhold

9,5 timers dag i barnehage for 1 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lenge, eller er det greit. Kan de bli slitne av så lange dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herlighet da!! Det er jo altfor lenge! Stakkars unge...tror ikke det er lov å ha de så lenge i barnehagen en gang...

Skrevet

Vår barnehage har max 9 timer om dagen. Så det sier vel at de mener det er mye.

Skrevet

syntes det var veldig lenge, det er jo lengre enn en normal arbeidsdag, man blit ofte sliten av en arbeidsdag så selvfølgelig vil barnet bli sliten av så lange dager. datteren vår er ca 8 timer i bhg å hun er sliten på slutten før vi henter, hun er over 2år..

Skrevet

Ja det er lenge. Altfor lenge tror jeg, for mener de har en grense på 9 timer?

Skrevet

Må man, så må man.

Men ja, de blir veldig slitne av det, snakker av egen erfaring.

Skrevet

Det er lov i vår bhg, de har 48,50 timer i uken.

Skrevet

Må du så må du, men jeg hadde gjort alt jeg kunne for at barnet skulle få slippe det.

Skrevet

Litt lenge, men hvis det er en barnehage som er flinke til å la barna få hvile nok går det fint. I utlandet er det veldig vanlig med såpass lange dager.

Skrevet

Må du så må du, men jeg hadde gjort alt jeg kunne for at barnet skulle få slippe det.

Skrevet

drittverden! stakkars unger..

Skrevet

At barnehagen har åpent 48,5 timer betyr ikke at ungene kan være der så lenge.

Skrevet

huff ja, det er altfor lenge! Må huske på at bhg-dagen er som en arbeidsdag for dem, de får så mye stimuli og inntrykk som sliter dem ut.

Skrevet

Skrevet

Jeg er H.I

Ja det er veldig lenge, men mange foreldre mener dette er det eneste rette, for barnehagen er den politisk korrekte plassen å være. Barna er utslitte. Jeg er ped.leder i barnehagen og kommer til å jobbe redusert for å slippe så lange dager selv når jeg blir mor. Jeg spurte hva dere dibbere mener om dette.

Skrevet

Ville du blitt sliten av 95, timers arbeidsdag, 5 dager i uka?

Skrevet

Ja selvfølgelig. Er sliten av 37,5 jeg....hehe. Men det er jo lovlig, så hva kan man gjøre? Tvinge foreldre til å jobbe mindre???

Skrevet

Synes ett åringer ikke har noe å gjøre i en barnehage i det hele tatt!

Skrevet

syns det er alt for lenge.. her har jenta hatt ca 6,5 times dager..

Skrevet

Her er bhg åpen i 9,5 time og det er ingen begrensninger på hvor lenge barnet kan være der.

Men det blir fort 9 timer ja, vi kjører nesten 1 time hver vei til jobb.

Skrevet

Ikke alle har mulighet til å jobbe redusert, så det må da være greit å benytte seg av barnehagetilbudet (unkludert åpningstidene) når dette er nødvendig. Vi har ikke mulighet til å jobbe redusert så det blir fort 9-timers dager i bhg. Men ungene sover jo et par timer og avdelingen er liten, så det virker som det går bra.

Skrevet

Hva med å få en avtale med sjefen om flexitid? Vi jobber også fullt, men mor jobber 7-15 og far 8-16.

Far leverer 7.45 og mor henter 15.15, slik at det bare blir 7,5 timer i barnehagen.

Selv det synes jeg er for mye, men må jo ha mat og hus og klær..

Skrevet
:o:O:O:O:O SJOKKA!!! UTROLIG GLAD AT JEG HAR TID TIL MINE SMÅ.OG ALLTID SETTER DE FLRST..HERREGUD.HAR SJANGS ELLER EI.DET VAR SYKT MANGE TIMER I BHG FOR EN SÅ LITEN.HJELPES OG BEVARES...DE SOM VET AT DET BLIR SÅNN PÅ FORHÅND BURDE VIRKELIG STERILISERT SEG ELLER NOE FOR Å SLIPPE Å LA BARNA TVINGES I BHG TIDLIG FOR Å VÆRE DER HELE DAGEN STAKKARS..ER JO INGEN FORELDRE SOM TAR SEG AV DE... DE LEVERES NÅR DE VÅKNER OG HENTES HJEM OG I SENG..HUFF OG HUFF.FIKK VONDT.SORRY,MEN DET DER HADDE JEG IKKE KKLART.HADDE FUNNET EN ANNEN LØSNING..
Skrevet

Er det politisk korrekt å ha 1-åringer 9,5 time i barnehagen 5 dager i uka? Har vel mer inntrykk av at det er politisk korrekt å ha barnet i barnehagen maks 6-7 timer hver dag, ta dem fri så ofte som mulig eller aller helst ta seg råd til å gå hjemme en stund ekstra "for jeg fikk ikke barn for at andre skulle ta seg av dem, kaster ikke barna mine i barnehage" osv. I hvert fall her inne.

Skrevet

Hva er vitsen med å rope slik?

Utrolig irriterende! Og dessuten vanskelig å lese blokkbokstaver, de fleste leser vanlige bokstaver mye fortere.

Har ikke lest meningen din, så den kan jeg ikke kommentere. Bare registrerer at du ikke er interessert i å formidle noe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...