Gå til innhold

Oppbevaring av morsmelk i fryser...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva oppbevarer man melka i, når man skal fryse ned? Om man skal bruke flaskene eller spesielle beholdere blir jo dette litt dyrt, om man pumper en del ekstra?

Er helt fersk på dette området, så tar gjerne i mot tips...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til oppbevaring og frysing av morsmelk egner all embalasje som tåler koking seg. Du kan for eksempel bruke gamle syltetøy glass.

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=29

Ellers finnes det egene poser, men de er jo engangs og kan bli dyrt i lengden ja. Finnes også plastbegere (f.eks avent),og de kan kokes og brukes om igjen.

Dersom du planlegger å bruke mm i matlaging senere, så kan det være praktisk å fryse noe i isterningposer.

:-)

Skrevet

Jeg kjøpte også aventbegre jeg kunne montere rett på pumpa jeg hadde. Tror jeg betalte ca100kr for 10stk, men mulig jeg husker helt feil også. Det er jo begrenset hvor mange man trenger, for det er jo ikke vits å pumpe bare for å pumpe, du trenger jo ikke pumpe mer enn det er sannsynlig at du får brukt opp før melka går ut på dato. Husk at jo mer du pumper, jo mer melk produserer du også...

Skrevet

Takk for svar:) Har ikke tenkt å pumpe alt for mye, bare litt ekstra for å ha i "krisetilfeller"/barnevakt. Men da kanskje jeg skal investere i egne beholdere allikevel..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...