Gå til innhold

så irritert!

LilleToa <3 AugustBaby på vei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skulle bestille min føste legetime, er 12 fullgåtte uker på mandag, så tenkte jeg skulle få en ganske fort og kanskje sjekket hjertelyden! men neida, jeg måtte vente i 2 uker, det var visst ikke noe som hastet! fader så irritert jeg ble, men det er nok bare siden jeg håpte å få den fort :/

så nå må jeg vente i 1 1/2 uke ! det tar jo evigheter ! men enda større sjanse for å høre hjertelyd da :) men tingen er at jeg er usikker på om jeg ikke er 5 uker lengre på vei.... hadde en blødning og gikk utifra at det var en SA, men testen var knall positiv 3-4 uker etterpå :) magen min er STOR, større enn min veninne som er 20 uker på vei :P (men hun er veldig tynn fra før). og jeg føler jeg kjenner bevegelse inni der. jeg har en datter fra før og kan jo kjenne spark tidligere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, skjønner du ble irritert over å måtte vente to uker på legetime. De har garantert en time å avse til deg før denne tid, men var vel kanskje for å poengtere at du kunne ringt før.? Og det kunne du jo strengt tatt. Håper ikke du tar deg nær av at jeg sier det.

Men det stiller seg jo helt annerledes om du er usikker på om du kan være 5 uker lenger på vei. Det vil jo si at du da er 17 uker på vei. Om du da må vente 2 uker på første legetime er du 19 uker på vei, og på dette tidspunkt bør du jo strengt tatt ha ordinær ul. Plutselig blir det forsent i forhold til å fastslå termin. Tror det heter seg noe slikt at ul bør taes ml. uke 18 og 20 for å fastslå termin, og det er jo en ganske viktig detalj i et svangerskap.

Så jeg ville ringt legekontoret på mandag og forklart situasjonen, samt bedt om å få ei henvisning til ul fordi du er usikker på om du kan være en syklus lenger på vei.

Lykke til:)

Skrevet

ja selvfølgelig kunne jeg det :) men legen min sa da jeg var 4 uker på vei sånn ca. at jeg skulle ringe når jeg var kommet til uke 12. og da skulle jeg få en time :) men han var nå på ferie og jeg måtte ta en annen lege (det er helt OK for meg).

men jeg tror jeg må ringe inn i morgen og forhøre meg litt om jeg kunne fått en UL for å se :) magen er blitt så stor at jeg tror bare mer og mer at jeg er lengre på vei!

takk for lykkeønskninger :)

Skrevet

ja selvfølgelig kunne jeg det :) men legen min sa da jeg var 4 uker på vei sånn ca. at jeg skulle ringe når jeg var kommet til uke 12. og da skulle jeg få en time :) men han var nå på ferie og jeg måtte ta en annen lege (det er helt OK for meg).

men jeg tror jeg må ringe inn i morgen og forhøre meg litt om jeg kunne fått en UL for å se :) magen er blitt så stor at jeg tror bare mer og mer at jeg er lengre på vei!

takk for lykkeønskninger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...