MammaTherese84 Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Jeg har blødd litt i det siste, blod på papiret. Varierer mellom brun utflod og lyserosa. Var hos gynekolog i går, hun kunne bekrefte at blodet ikke kom fra fosteret, men hun kunne heller ikke si hvor det kom fra. UL viste en sprell levende kropp:) MEN jeg er så bekymret. Fortsatt blod på papiret, ikke mye, men allikevel...Gynekologen sa at hvis det ble verre m/smerter, kunne det resulterer i en SA. Jeg har bare litt mensmurringer.... Det er så slitsomt å gå rundt å være redd hele tiden...jeg har så lyst på det lille nurket mitt at det gjør helt vondt! Springer på do hele tiden for å sjekke....og får litt panikk hvis brystene ikke er så ømme...eller andre symptomer forvinner litt... Noen som har erfaring med dette?? Jeg er 9+3
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Har ikke så mye erfaring fra det å blø når man er gravid, men man vet jo at blodkarene på livmortappen blir sprøe og sprekker lett når man er gravid. I tillegg får man en økt blodmengde i kroppen som gjør at volumet øker. Hvis gyn kunne se at livmormunnen var lukket, og at det ikke kom derfra, så tror jeg det enten er blodkar på livmormunn/tapp eller fra en rift i skjeden. Så lenge du så et levende foster og livmormunnen er lukket, ville ikke jeg bekymret meg så veldig..... Murringer er jo helt normalt, og det er et tegn på at det vokser. Tror nok at ved en SA i uke 10, så ville du hatt masse blod og mere smerter altså. Og MA har du jo utelukket siden du så hjerteaktivitet :-) Tror dette går fint, jeg :-)
asdasdfasdf Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Hei nygift og gravid.Hvordan går det med deg? Tenker på deg og krysser fingrene for deg...
surfepia Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 Hei hei, hvordan går det? Fått vært hos lege igjen eller? Jeg hadde blødninger i uke 7 og var derfor til UL. Har mistet 2 ganger før så kom fort inn. Men der var det som hos deg, et levende lite foster med bankende hjerte :-) Nå er jeg 10 uker og har hatt noen småblødninger innimellom. Gyn fant heller ikke ut hvor de kom fra, men han sier at det ikke er noe uvanlig. Dersom det skulle ende med SA når vi er kommet så lang, så sier han at jeg vil få store blødninger og skikkelige smerter. Jeg har hatt en MA tidligere, da hadde jeg jo ikke smerter. Men gyn sier jeg ikke må bekymre meg, for sjansen for å miste etter at du har sett et levende foster er liten. Han har sagt at jeg må ringe om jeg har spørsmål eller om jeg vil inn å sjekke. Det får sikkert du også? Jeg fikk ny time i uke 12. Så det gleder jeg meg veldig til. I tillegg har jeg besteilt meg en angelsound. Så kan jeg forsøke sjekke litt selv også. Men jeg har flere venninner som sier de hadde småblødninger hele svangerskapet uten at det var noe galt. LYKKE TIL!! :-)
MammaTherese84 Skrevet 7. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2010 Hei ZigZag m/jente+spire! Tusen takk for beroligende svar!! Jeg husker ikke om gynekologen sa at den var lukket...var fortsatt litt i sjokk etter all dramatikken MEN hun hadde sikkert sagt det hvis ikke den var i orden?? Godt å få litt "faktaopplysninger" om det som eventuelt kan skje der inne...ihvertfall når det for min del kan bli litt for mye fakta basert på det følelsesmessige....og redselen for å miste...jeg har en lei tendens til å krisemaksimere...selv om, for all del, faren for å miste er tilstede. Marianne29: Tusen takk, kjære deg!) Jeg blør litt av og til,men fortsatt lite og kun på papiret. Det er en betryggelse. Har også minimalt med smerter. MEN hvis blødningene ikke gir seg i løpet av neste uke, vil jeg nok ha en ny kontroll. Hei igjen, surfepia! Jeg har ikke vært hos legen igjen, nei...tror nok at jeg fra nå av kontaker jordmor eller gynekologisk avdeling direkte...har behov for å bli tatt seriøst..og at noe skjer! Men, som jeg skrev til Marianne29, gir ikke blødningene seg i løpet av neste uke, tar jeg kontakt igjen. Det er heldigvis veldig lite, eller ingenting, akkurat nå. Forferdlig at du har mistet to ganger ( Det må være en kommende mammas store mareritt!! Godt å lese at det ser lyst ut for deg nå og at det ganske så sikkert kommer til å gå bra ) Tusen takk for at du deler det gynekologen din har sagt til deg- det er beroligende, for tenker litt at det gjelder meg også...) Jeg fikk beskjed av gynekologen at jeg skulle kontakte dem hvis det blir verre- jeg tolker det som at jeg ikke trenger å kontakte legen min først? Anglesound høres spennende ut!! Jeg er redd jeg hadde letet etter hjerteslag hele dagen,hehe, det hadde vært typisk meg! Håper du forteller hvordan det går ) En god klem til dere alle, takknemlig for svar og for at jeg har dere her inne!!<3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå