Gå til innhold

Min gniene svigerinne. ( nå renner det over for meg!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis hennes svigerine ,er så sleip så kan hun vel prestere å si at de ikke har råd,eller at de skal reise bort .

Bedre å lage en liste gå å handle sammen og betale halvparten hver.

Men har vel funnet ut at HI er diumsnill og benytter seg av det ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del hadde jeg heller holdt separate fødselsdager. Så må de ta hele kostnaden selv, fremfor å sno seg unna hver gang. Evt som noen andre her nevner. Feir annethvert år, hos dere eller de, og den som arrangerer betaler. Den andre bidrar med ei kake. Neste år er det motsatt.

Det enkleste er ofte det beste. Dere feirer deres datter hjemme og de tar seg av egen feiring hjemme hos seg selv. Si at du synes det blir så skjevfordeling av utgiftene, at du har bestemt deg for å gjøre det sånn, så kan de nå tygge litt på det...

Skrevet

Gode råd?

1) Ja, selvfølgelig! Jenta di vil da sikkert ønske å feire bursdagen sin som eneneste bursdagsbarn, på selve dagen, og med SINE venner!

2) Siden det altså ikke er det at dere ikke kan ta dere råd til det, så bare TA dere råd til det. Skal man spleise, så skal man spleise. Men skal man feire bursdagen til to unger (hvorav den ene er din), så skal man ikke nødvendigvis spleise. Hold ALT når det er hos deg, og ta med så mye du ønsker å ta med når det er hos dem.

Skrevet

Kan du ikke svare at du hadde beregnet deg på at det ble samme meny og fordeling som i fjor.

Hvis dette er din svigerinne vil jeg ellers foreslå at du overlater det til din mann, om det er hans søster/bror og at du tar det med din bror om det er han som er faren til jenta. Svigerinner har en tendens til å bli irriterte på hverandre.

Skrevet

Vi har gså vin til maten når vi inviterer til middag, også når de er barnebursdag, men ingen drikker mye. Ser det som uproblematisk.

Skrevet

Dumsint. (Dum, og sint på seg selv fordi hun er dum).

Skrevet

Jeg burde tydeligvis presisert at dette gjelder familieselskap med felles familie, og altså da flest voksne og få barn. Jentene har forskjellige venninneselskaper hvor det selvfølgelig ikke serveres alkohol av noe slag.

Takk for gode råd, fra de av dere som kom med det! Jeg endte med å sende en mail tilbake med at jeg hadde beregnet at det var vår tur til å bidra med salat og en kake, som de gjorde i fjor, men har ikke hørt noe enda.

HI

Skrevet

Sa bra at du ikke bare godtok dette enda ett år.

Skrevet

Snerpe kjerringer ! blir helt satt ut over hva folk henger seg opp i.

Det er faktisk noen som kan ta seg et glass vin eller en cognac til maten /kaffen uten å ta den videre, høres ut som noen fjortiser som forbinder alkohol med fyllefest.

Støtter Bileba sitt tidlige forslag om fast liste ettersom hjemme eller ta med.

skjønner godt at du er frustert over denne svigerinnen din, maken til frekkhet :/

Skrevet

Er enig med deg 18.58. Etter å ha lest svarene, så ser det ut som de fleste forbinder alkohol med bare fyll, og ikke som kosedrikk.

Fint at du "tar" igjen, HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...