Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #26 Skrevet 6. februar 2010 Synes det hørtes utrolig hyggelig ut med et glass vin til maten i et bursdagslag, selv om det er for barn. (Sorry, svarer ikke på spørsmålet Ingen som har vært på ferie i Italia eller Frankrike her, eller? De tar til og med barna sine med på restaurant på kvelden!! OG drikker vin! Forøvrig: Lister m/ kopi er nok lurt.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #27 Skrevet 6. februar 2010 Enten så sier du fra, at du føler dere tar størsteparten av både det praktiske og det økonomiske, og at hun sniker seg litt billig unna. Eller så kjøper du inn litt snop og goodis, og tar den kostnaden, det er jo ikke så ofte, en gang i året?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #28 Skrevet 6. februar 2010 Jeg ville foreslått å betale annenhver gang, den som holder selskapet betaler for det og handler alt. Kanskje ha en fast avtale om at den som ikke holder selskapet det året skal bidra med en stk kake.. Jeg og min søster betaler annenhver gang, hos henne betaler hun, hos meg betaler jeg. Det er ikke snakk om felles barneselskap da, men at vi er sammen hver nyttårsaften. Det er alltid litt dyrere mat hos oss enn hos dem, men det velger jeg jo selv.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #29 Skrevet 6. februar 2010 Hvor gammel er du, Bidleba? Du virker jo helt tjukk i hue.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #30 Skrevet 6. februar 2010 Synes tvert imot hun virker som en av de mest oppegående her inne!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #31 Skrevet 6. februar 2010 Hva er det med sånne feiginger som gjemmer seg bak anonymknappen for å angripe navngitte nick? Ingen som ville være sammen med deg in real life i kveld? Skikkelig barnslig, bare fordi man er uenige om noe.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #32 Skrevet 6. februar 2010 Hun er i alle fall flink å sette utropstegn og spørsmålstegn. Har ikke lagt merke til henne før, men skjønner at hun er for alkohol i barnebursdager, i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #33 Skrevet 6. februar 2010 Alkohol har ingenitng i nærheten av unger og gjøre,og ihvertfall IKKKKKKKKE i barnebursdag,uasnett hvor du kommer fra...det burde kunne spares til barna sov.ett glass eller ikke.FUSJ a meg!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #34 Skrevet 6. februar 2010 MÅ dere feire bursdag sammen, da? Ellers kan dere vel handle inn og ta vare på kvitteringene, og dele likt?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #35 Skrevet 6. februar 2010 OG DET KOM FRA DEG OVER HER ANO 2140.HAHA
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #36 Skrevet 6. februar 2010 Tegnsetting var et nytt redskap å bedømme personlig egenskap ut i fra... Ville heller spørre hvor gammel DU er, annie 21.44
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #37 Skrevet 6. februar 2010 Er du full? Anonym 21.40 har ikke hengt ut noe nick! Rull deg ned av caps lock, og i seng.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #38 Skrevet 6. februar 2010 Tror du bare skulle ha latt være å nevne alkohol, HI, er jo det eneste folk henger seg opp i:p Det med å gå å handle sammen, og så dele på rekninga syns jeg var et glimrende forslag! Da kan hun ikke vri seg unna!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #39 Skrevet 6. februar 2010 Jeg ville ganske enkelt sendt en mail tilbake der det sto: "Såvidt jeg kan se vil en slik fordeling gjøre at vi blir sittende med størsteparten av utgiftene. Foreslår at dere også står for cognac og brus, så tar jeg med resten."
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #40 Skrevet 6. februar 2010 Ja, er det mulig... Det må jo være et overveldende innslag av hormoner her! Ikke skal man drikke på feil tidspunkt, og ikke kan man bruke feil tegn. Tipper enkelte her inne sliter "litt". Jeg ville også ha splitta innkjøpene i to ut i fra kroner. Det er ingenting (bortsett fra her inne) som det blir så mye bråk av som penger, like greit å være ryddige på det. Flaks dere er enige om bruken av alkohol, da (hihi).
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #41 Skrevet 6. februar 2010 Hvis hun er slik, da bør du være litt småfrekk tilbake. Ring tilbake å si du har glemt ditten og datten, og har ikke anledning til å ordne det. Det med å handle i sammen og dele regningen... FUNGERER DÅRLIG! Iallefall i mitt tilfelle, som er likt som ditt. Det ender opp med at du betaler alt og ikke får noe tilbake. Hadde jeg vært deg ville jeg foreslått å feiret bursdag hver for dere. Tror du sparer deg for myyyye energi og sinne, samt det blir rettferdig!
Gjest Skrevet 7. februar 2010 #42 Skrevet 7. februar 2010 Holder meg unna debatten om alkohol og svarer heller på spørsmålet ditt jeg. Hva med at den som holder selskapet betaler? På det viset betaler dere annen hver gang og kan selv bestemme prislappen på gildet.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #43 Skrevet 7. februar 2010 Bidleba*4unger du høres ganske umoden for alderen!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #44 Skrevet 7. februar 2010 Hva med å slutte å holde selskapene sammen. Hvis hun spør hvorfor, kan du jo bare si at du alltid sitter igjen som tapende part - som må betale mesteparten. Virker jo som du i utgangspunktet betaler 3/4 av laget, så hvorfor ikke stå for hele - så kan du heller nyte å være gjest i deres selskap..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #45 Skrevet 7. februar 2010 Klarer ikke å se for meg at jeg skal sitte med et glass vin i jenta mi sin bursdag!! Det hører rett og slett ikke hjemme der!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #46 Skrevet 7. februar 2010 Synes dere bare skal drite i mat/kaker. Drikk dere fulle og glem alle bekymringer!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #47 Skrevet 7. februar 2010 Det går jo fint an å IKKE spleise? Dere kan stadig feire på samme måte som nå, bare at den som er gjest ikke har med seg noe. Da blir det jo likt år for år. Og så faller dere ikke for fristelsen å ta med det som mangler. På den måten slutter hun å spørre! Kjipt å servere salat uten noe i, i selskap. Dere pleier å ordne opp og det vet hun å utnytte.. Regner med at dere ikke bøtter en hel cognac på bursdagen, dvs det ville blitt gnål om restene hvis dere skulle delt regningen i to. Pluss at det er overveiende sannsynlig at hun ikke vil betale sin halvdel ;P Dette her løser du, med litt frekkhet og litt kreativitet.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2010 #48 Skrevet 7. februar 2010 Dette høres jo ikke ut som en "normal" bursdag da, sånn i klasse med pølsefest o.l. Det er jo en middag og til middager er det jo vanlig med vin til maten, spesielt på helg. Synes dette er helt ok. HI; kan du ikke prøve varianten med at du ikke tilfeldigvis har tomat, feta og rømme i hus da?
ConsuelaBananaHammock Skrevet 7. februar 2010 #50 Skrevet 7. februar 2010 Den som holder bursdagen, betaler. Så kan man heller reise over å hjelpe til med eventuell matlaging, kakebaking om det trengs. Da blir det annet hvert år, og dere bestemmer selv hvor mye man vil bruke det året man selv holder dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå