Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Er i gang med 6.icsi forsøk, og har akkurat fått beskjed om at jeg har leiden mutasjon. Dvs at jeg har forøket risiko for blodpropper og også for spontanabort.

Er det noen andre som har dette? Vet ikke så mye om det. Kanskje det forklarer de to spontanabortene jeg har hatt?

Har fått resept på fragminsprøyter 25000 IE. Synes det høres så mye ut. Er det noen andre som får dette, og i hvilken dose? Synes jeg har lest om at andre får 5000IE, og ble litt usikker.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141394902-noen-som-tar-fragmin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan!

Leiden mutasjon kan ha vært årsak eller medvirkende årsak til abortene dine. Du kan lese deg opp på dette på nettet.

Jeg gikk på Fragmin etter innsetting ved forrige forsøk, og jeg tror jeg hadde 25000 IE. Fragmin er helt problemfritt å ta, nålen er tynn, husk bare på å sprøyte væska inn saaaaaakte :-)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Jeg har ikke Leiden, men noe annet som gir økt risiko for blodpropp og spontanabort. Jeg går derfor på fragmin. Tar 5000 IE, men det er fordi jeg ikke har mye utslag på blodprøvene.

Ja, det kan være grunnen til at du tidligere har mistet dine spirer, og siden du skal ta såpass høy dose ganske stor sannsynlighet for at det er grunnen.

Størrelsen på dosen kommer an på hvor mye utslag du har på blodprøvene (som påviser Leiden) og hvor mye man veier.

Et godt tips som det blir skrevet over her er å sprøyte sakte inn ja, og ta sprøytene på annenhver side av navlen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...