Gå til innhold

Hvordan ordner mannen deres med fri??

Anbefalte innlegg

Min mann jobber i det private og tar ut feriedager og avspaseringstimer når vi legger i vei til disse undersøkelsene....

Men, har han ikke krav på å få permisjon med lønn noen av gangene??

Han er jo henvist til spesialist like mye som meg, det burde jo ikke gå utover ferien hans syns vi....

Hva gjør deres kjære med dette problemet??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141394770-hvordan-ordner-mannen-deres-med-fri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hva som står i personalhåndboken/reglementet på arbeidsplassen hans. Svært mange steder har man rett på permisjon med lønn for legebesøk etc, men som sagt så bør dere jo bare sjekke det opp.

I vårt tilfelle har vi klart oss med en dags fravær for ham hver gang (og ved klinikkene i Oslo har han jobbet halv dag fra hjemmekontor). Han har fått permisjon med lønn.

Hei, hiver inn et svar her, jeg og. Vi hører til Stockholm og har en lang reisevei. Både jeg og mannen er sykemeldt i perioden. Har dialog om dette med begge fastlegene. Trodde faktisk at dette var "vanlig" prosedyre, men skjønner jo at det ikke er det. For oss har ikke dette vært noe problemstilling. Hans arbeidsgiver er informert og vet hva de gjelder og hvorfor vi må til utlandet, for å si det sånn. - Det er privat bedrift.

Når det er sagt, har vi ganske fleksible jobber begge to, så det har blitt litt jobbing via telefon og pc på hotellrommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...