Gå til innhold

Barnet mitt på 1,5 år har aldri sovnet av seg selv... Er det veldig unormalt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare litt nysgjerrig hva h*n har sovnet av da ??

Skrevet

Vet ikke jeg, men vår minste sovnet av seg selv i vogna når han skulle duppe. Men han har aldri sovnet alene i senga si. Og han er passert 3 1/2 år...

Bortskjemt vil vel noen si, men det er for oss kos å ligge sammen med han den stunda det tar før han sovner:) Bruker ca 5-10 min til vanlig. Skal se om vi vender han av det til sommeren...

Skrevet

Vet ikke jeg, men vår minste sovnet av seg selv i vogna når han skulle duppe. Men han har aldri sovnet alene i senga si. Og han er passert 3 1/2 år...

Bortskjemt vil vel noen si, men det er for oss kos å ligge sammen med han den stunda det tar før han sovner:) Bruker ca 5-10 min til vanlig. Skal se om vi vender han av det til sommeren...

Skrevet

Helt normal han;) Min eldste sovnet av seg selv fra han var 3-4 mnd...og har vært en drøm å legge:) MEN ..lillebroren er heelt motsatt. Han er snart 2 år, og har aldri sovnet uten mye "styr". Først var det pupp, men etter jeg sluttet med den måtte jeg være inne hos han en god del, ellers bare hoppet han ut av sprinkelsenga....og slik er kveldene her. Nå sier han selv "mamma sitte"..og mener at jeg skal sitte i stolen inne hos han..luringen;)

Skrevet

Vår på 19 mnd har heller aldri sovnet alene. Hun er forholdsvis "lettlagt" forsåvidt - men må fortsatt bysses litt før hun sovner. Legger vi henne ned før hun sover eller nesten sover blir hun så opphengt i å bre over seg med dyner, legget til puta, bre over seg igjen, snu seg og deretter bre over seg igjen... osv, at hun ikke sovner fordi hun ikke ligger i ro et sekund. Vi regner i grunn bare med at det går over av seg selv når hun blir gammel nok til å forstå det når vi sier hun må legge seg ned og ligge i ro mens mamma eller pappa synger nattasang eller leser litt.

Storesøster på 3 har vært likedan den stunda hun har bodd her (halvsøster som flyttet hit for et år siden), men har de siste ukene plutselig blitt en drøm å legge! Det kom som lyn fra klar himmel - fra å sitte hos henne i 15-20 minutter og noen ganger mer, til å bare gå inn, pakke henne inn i dyna og gi henne nattanuss, og så gå ut igjen. Vi gjorde ingenting - hun bare "ble sånn" selv en kveld, og har vært sånn siden :) Så det er håp!

Skrevet

Min på 22 mnd sovner også på puppen i mamma og pappa sin seng, så jeg synes det høres veldig vanlig ut ;)

Skal flyttes over i egen seng snart, da må vi slutte, gruer oss til det..

Skrevet

Hehe.. Trodde jeg var alene i verden om dette, godt å se at det er fler.

Min jente sovnet med puppen i munn fram til noen dager før 2års-dagen hennes for noen uker siden :P Da bestemte jeg meg for avvenning, og forberedte meg på måneder med raserianfall og gråting hver kveld.. Hadde grudd meg helt enormt og utsatt og utsatt det.

Men jaggu tok det bare 2 kvelder, og på langt nær så ville protester som jeg hadde forberedt meg på!!! Nå sovner hun på ca 15 min, men jeg ligger fortsatt ved siden av henne da, det er jo bare kos :))

Skrevet

Det gjelder å være konsekvent og la barna skjønne at de ikke kan styre skuta når det kommer til slike situasjoner som stell, soving og andre rutinesituasjoner. Dere gjør en bjørnetjeneste ved å ligge ved siden av barnet, gi pupp for kosen skyld osv...

Jeg syns absolutt man bør begynne å la barnet ligge å¨eget rom fra de er ca 9 mnd og få inn gode rutiner på leggetid fra den tida.

Barnet bør også kun få ha smokk når det skal hvile/legge seg for kvelden. Og begynner dere med dette i tidlig alder blir avvenning av smokk lettere. :)

Skrevet

Det gjelder å være konsekvent og la barna skjønne at de ikke kan styre skuta når det kommer til slike situasjoner som stell, soving og andre rutinesituasjoner. Dere gjør en bjørnetjeneste ved å ligge ved siden av barnet, gi pupp for kosen skyld osv...

Jeg syns absolutt man bør begynne å la barnet ligge å¨eget rom fra de er ca 9 mnd og få inn gode rutiner på leggetid fra den tida.

Barnet bør også kun få ha smokk når det skal hvile/legge seg for kvelden. Og begynner dere med dette i tidlig alder blir avvenning av smokk lettere. :)

Skrevet

Barnet bør også kun få ha smokk når det skal hvile/legge seg for kvelden. Og begynner dere med dette i tidlig alder blir avvenning av smokk lettere.

Jeg vet at dette er lett og si, men jeg vet også at hverdagen til både foreldre og barn bli bedre om det er gode rutiner på dette fra tidlig alder.

Skrevet

Åj, den hengte seg opp så dette kom mange ganger. Hehe. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...