Gjest sug lut Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Den andre tråden var bare så lang. Altså Patetica, jeg har planta EKSTRA TIDLIGE tomater som etter sigende skal gi avling i juni allerede. Men da har knapt siste snøen smelta her, så der kan bli en utfordring. Og så er de små, i solidaritet med boobsa mine.
Patetica fåkksi Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 Puppesolidaritet er alltid et pluss, dessuten er det fornøyelig å se at naturen også utstyrer tomater med forskjellige størrelser. Jeg har stirra med lupe på "blomsterpotta" vi har ute (den er en meter brei og en og en halv meter lang, og nesten en og en halv meter dyp og) for å se om det er noen tomattegn der, og jaggø har jeg ikke oppdaga to bittesmå grønne blader en millimeter over jorda, så det kan faktisk hende at de jeg planta der også har overlevd. Det jeg er mest spent på er penispaprikaen, for det har jeg aldri fått ordentlig til før. Og mine to avokadoer. Har du planta avokadonøtt?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 er penispaprikaen også liten i solidaritet med mannen?
Gjest sug lut Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Jeg tror ikke jeg skal lufte solidaritetsideen med mannen i hvert fall, siden jeg tror de chiliene jeg har planta er av typen langfingerstørrelse og han kan ta det som et hetsende angrep.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 heheehehe.... jeg ser en vis mulighet for at det hadde ødlagt en del aktiviteter i framtiden... hahaha.
Patetica fåkksi Skrevet 6. februar 2010 #6 Skrevet 6. februar 2010 Den er for øyeblikket ikke-eksisterende, i solidaritet med mannen..
Patetica fåkksi Skrevet 6. februar 2010 #8 Skrevet 6. februar 2010 Jeg må bare dele dette med dere: De har vokst minst en halv cm. bare i dag!! Innen mars har jeg vel fullmodne tomater om dette fortsettet slik! Det eneste som skremmer meg er at det virker som om det er veldig mange på veldig liten plass.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. februar 2010 #9 Skrevet 6. februar 2010 snakker vi fremdeles om kropp nå? for i tilfellet så syns jeg du burde gå til legen med "det er veldig mange på veldig liten plass" problemet ditt....hehehe
Patetica fåkksi Skrevet 6. februar 2010 #10 Skrevet 6. februar 2010 Åhhh, tomaaaatene da vel! Jeg er ikke så penisfiksert som alle andre her på Krangle.
Gjest sug lut Skrevet 6. februar 2010 #11 Skrevet 6. februar 2010 Sådd tett? Kanskje du må myrde noen for å skape lebensraum. Også kjent som tynning. Jeg orker ikke det, da, får dårlig samv. så jeg lar dem vokse der de er og det går stort sett greit likevel.
Patetica fåkksi Skrevet 6. februar 2010 #12 Skrevet 6. februar 2010 Lurer på om jeg burde starte et innlegg, helst anonymt om; "Hjelp meg damer..skikkelig fortvilet her" -vi har prøvd lenge å få en spire, og nå har det endelig skjedd! Problemet er at det ikke bare er en, eller to, men fire! Jeg frykter at det er en eller to for mange.. Uff, dette er vanskelig for oss altså, men jeg tror nesten jeg må .. ja, fjerne to av dem. Noen med erfaringer?? -- Jeg tror jeg må flytte noen av dem over i et nytt hus.. Såmmhæu.
Gjest sug lut Skrevet 6. februar 2010 #13 Skrevet 6. februar 2010 Ja, det er jo definitivt en god og underholdende tidtrøyte på anonym.
prekæs Skrevet 7. februar 2010 #14 Skrevet 7. februar 2010 Tomatplanter kjøper jeg stort sett ferdig. Og en ting til....jeg her nevnt det før.... Mine John Holmes agurker....og i solidaritet med hvem da tror dere? Svære, knapt til å nå rundt med begge henda, og 40 cm. En diger balje med god jord og ti liter vann daglig, i hvertfall når det er sol.
Patetica fåkksi Skrevet 7. februar 2010 #15 Skrevet 7. februar 2010 Hva i ALLE dager skal du med så mye agurk, dame? Tomater kan brukes i det meste, men agurk da..? Med mindre du sår dem av uspiselige grunner? *roper-på-måneskinnsdama-da-dette-sikkert-er-noe-for-henne*
Gjest sug lut Skrevet 7. februar 2010 #16 Skrevet 7. februar 2010 John Holmes høres - omfangsrik ut. Er han garantert fruktbar? og kan han reises fra på ferie? Det er mye vannbæring her uansett...
prekæs Skrevet 7. februar 2010 #17 Skrevet 7. februar 2010 Fruktbar og fruktbar. Jeg burde egentlig hatt den i drivhus, sa gartneren, men tok sjansen og plasserte en stor sinkbalje på tomtas mest solrike sted. Ikke var forsommeren i fjor spesiellt varm heller og fikk beskjed om å vente med planting. Ferierte litt i omganger i fjor sommer, det regnet og jeg hadde husvakt, derfor overlevde de ferien. Husvakten så kun jordbær og sukkererter (agurkene så hun visstnok ikke pga bladverket), noe hun kunne fråtse fritt i og jeg kom hjem til gigantiske, om ikke eu godkjente agurker med bøy. Så søte at brodern spurte pent om vi kunne donere en til av de fantastiske skapningene en gang til, siden de var de beste han hadde spist. Og siden jeg ikke har noen interesse eller glede av agurker utover det vanlige, fikk han en til...som han muligens nøt til ett god cognac.
Gjest splætt Skrevet 8. februar 2010 #19 Skrevet 8. februar 2010 Så koselig det høres ut når folk stuller med planter. Her kasta jeg en veldig død paprikaplante i går, den andre fikk seg en skvett vann så den skal huske at den også er i ferd med å dø. Min mor var innom og drev livsforlengende behandling på basilikumen. Men kan kanskje lage neslesuppe til våren. Nesler trives tydeligvis veldig godt på plena vår.
Gjest sug lut Skrevet 8. februar 2010 #20 Skrevet 8. februar 2010 I så fall skal jeg gå inn i kommersiell utnyttelse av groblad. Det er ingenting som vokser mer villig og flittig i min plen. Mosen har jeg taket på, men groblad respekterer hverken Genevekonvensjonen eller SALT 2-avtalen.
prekæs Skrevet 8. februar 2010 #21 Skrevet 8. februar 2010 ...Men samtidig har du da en utmerket medisin mot brennesle. Du tar, om du har det travelt, ett groblad og gnir det mellom fingrene. og stryker over der man har brent seg. Har du bedre tid, knuser du den i en morter. Tror jaggu den hjelper mot innsektstikk og. Her brukes det ofte, pga tomtens tilgang på begge deler. Brennesle er forresten et godt tegn på at man har næringsrik jord. Og neslesuppe smaker faktisk veldig godt. Dessuten er det litt tøft å spise.
Gjest sug lut Skrevet 8. februar 2010 #22 Skrevet 8. februar 2010 Sant det, men brennesler har vi IKKE, og så er det noe med mengden av groblad. På den annen side, jeg innser jo at det er en viss fordel i å kunne sette seg midt i plenen med den spisse stikkegreia med kløft i enden og myrde groblad og faktisk legitimt bli sittende fordi man faktisk gjør noe nyttig og ikke kan ropes inn til andre kjedeligere ting.
Miss Foster Skrevet 8. februar 2010 #23 Skrevet 8. februar 2010 Da er jeg her. Kan ikke skjønne at noen roper om meg inne på et tomat-tråd.... hadde det stått agurk-livet går sin gang, så hadde jeg jo vært en flittig gjest her inne... Som nevnt - hvem bruker agurk til å spise. Mye morsomt man kan gjøre med en agurk, en boks med vaselin samtidig som man ser på film med Nachito....
Gjest sug lut Skrevet 8. februar 2010 #24 Skrevet 8. februar 2010 Jeg ønsker meg denne. Vil ikke be dere google "plugg" siden det er så mye grums, så derfor, alle gartnerspirer, http://www.nelson.no/filer/pluggbox_no.htm
Patetica fåkksi Skrevet 8. februar 2010 #25 Skrevet 8. februar 2010 Hva får du planta oppi der? Jeg kan opplyse om at hvert eneste lille frø inni tomaten blir en spire under gode forhold, så kanskje en slik en er passende for én tomat som skal slaktes for å lage 32 nye. - Måneskinn, din gris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå