Anonym bruker Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Jeg er 4 uker på vei..men i går kveld begynte jeg å blø, først litt brun utflod, deretter litt mørkt blod. I tillegg fikk jeg menssmerter/murringer som fortsatte utover natta. Jeg blør ikke så mye, men har kommet når jeg har tisset og litt i bindet. Jeg er litt bekymret...lurer på om dette kan være vanlig eller om dette mer høres ut som en SA? Noen med lignende erfaringer? Svar taes imot med takk! Jini
Topsy med Skrevet 7. februar 2010 #2 Skrevet 7. februar 2010 Akkurat det samme med meg...begynte med litt brun utflod så rødt/rosa farge på papiret og mye blank vanlig utflod...ringte legevakten og fikk beskjed om å ligge resten av helgen og ikke anstrenge meg....håper noen med erfaring kan svare på dette. jeg er 6+2 i dag
DenTredje Skrevet 7. februar 2010 #3 Skrevet 7. februar 2010 Min SA begynte med 2-3 dager med litt brunt blod på papiret. deretter 2 dager med litt rødt blod. (Må si at akkurat sånn hadde jeg i forrige svangerskap og det gikk bra!) Så kom det ferskt blod, ganske mye med klumper i, etter en dag kom også smerter som sterke menssmerter, og også i korsryggen og ned mot lårene. Da skjønte jeg at dette ikke gikk veien. Blødde slik i 5 dager, kom også ut en større klump. Blør ennå (1 uke etter) men mye mindre. Blødde aldri så mye at jeg måtte ha bind. Det eneste dere kan og bør gjøre er å kontakte lege og be om tidlig UL. Eller legen kan ta blodprøve og måle hcg. Det kan likesågodt være vanlig det dere opplever, så ikke ta sorgene på forskudd! Det er mange som blør uten at noe er galt. Lykke til!
Topsy med Skrevet 7. februar 2010 #4 Skrevet 7. februar 2010 tusen takk for svar...jeg får bare vente å se. skal bestille legetime i morgen. inntil videre får jeg bare slappe av og ikke anstrenge meg for mye
Stort ønske om nr2 <3 Skrevet 7. februar 2010 #5 Skrevet 7. februar 2010 Hun skriver mye klokt hun over deg og har alltid masse gode trøstene ord!! Det er bra det er gode mennensker her inne...( agy) Jeg opplevde det samme som deg, ca 2 .3 dager med brun utflod, verk i magen. Jeg ble livredd for opplevde ikke dette i mitt forrige svangerskap. Alle ba meg vente og se, men når mandagen kom, klarte jeg ikke å vente lenger, jeg måtte ha ett svar..og bestillte Ul privat Det var ikke det svaret jeg ville ha:) Jeg VAR 9 UKER OG DERFOR LENGER ENN DEG!! Tror dette går bra jeg, vanlige med murring og utflod, i allfall så tidlig!! Masse lykke til, krsser fingrer og tær:) oppdater oss gjerne:)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #6 Skrevet 8. februar 2010 Tusen takk for trøstende og oppmuntrende ord! Det er godt å vite at man ikke må bære på tankene, frykten og bekymringene helt alene (men selvfølgelig ønsker jeg at det skal ende godt!!!). Det har vært en litt tung helg..jeg skal også få time hos lege i morgen. Jeg skal fortelle hvordan det går :-) Jeg ønsker deg masse lykke til Topsy! Jinni
vendeen Skrevet 8. februar 2010 #7 Skrevet 8. februar 2010 Hei alle. Ser ut som flere har de samme bekymringene som meg akkurat nå. Jeg er 9 uker på vei, og forrige uke hadde jeg noen dager med lyst blod når jeg tørket meg etter toalett besøk. Dette gikk så over til mørke brunt puss. På lørdag kveld fikk jeg kraftige magesmerter, nederst i magen, på den ene siden. Våknet klokken 5 søndags morgen, og blødde masse! Mørkt litt tykt slimete blod, med små klumper i. Enda mer vondt i magen. La meg igjen, klarte å sove litt til. Sto opp ca 07.30 - fortsatt masse blod. Ringte legevakten, og kom inn for en sjekk. Ba meg ha med urinprøve. (Denne gadd de ikke engang å se på)! Han hørte på det jeg sa, ringte poliklinikk for ultralyd, fikk time imorgen(to dager etter) frem til dette må jeg gå i uvissheten om det er mulig å redde fosteret. Jeg har mine tvi. :-( Det eneste som ble tatt var en blodprøve, som de kan sammenligne med igjen i morgen. Håper at det bare er "normale" blødninger, at jeg fortsatt kan fullføre svangerskapet. Men det får vi svar på i morgen. Til alle andre, masse lykke til! Jeg vet hvordan deg føles. Vi krysser fingrene for det beste!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2010 #8 Skrevet 8. februar 2010 Lykke til min kjære Jini, krysser fingrer og alt jeg har for gode nyheter fra legen denne uken. Klem fra kjæresten din.
Jini Skrevet 9. februar 2010 #9 Skrevet 9. februar 2010 Tusen tusen takk! Kan trenge alle lykkeønskninger med på veien...og jeg deler dem med dere som er i samme situasjon som meg! Jeg var hos legen i går der jeg fortalte detaljert hva som hadde skjedd...han sa det kunne høres ut som en SA..Jeg tok en blodprøve og så skal jeg tilbake til legen i morgen og ta en ny for å sammenlikne. I mellomtiden er det bare å vente og håpe på det beste. PS!jeg skrev i mitt første innlegg at jeg var 4 uker på vei..men jeg hadde regnet feil..jeg er i min 7. svangerskapsuke.. Jeg sender dere alle gode, varme og positive tanker!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå