Cille81 Skrevet 6. februar 2010 #1 Skrevet 6. februar 2010 Hei. Gutten min har fått trøske i munn og ser nu ut til jeg har fått sopp på puppen.. det svir og er sårt:-( Noen som har noen gode råd til åssen man blir kvitt det??
W29 Skrevet 6. februar 2010 #2 Skrevet 6. februar 2010 jeg har ikke egen erfaring med dette, men en venninne brukte å vaske puppen og munnen til barnet med farris faktisk og sa det hjalp masse. har hørt flere som har brukt det. men ville nok kontaktet helsesøster eller lege, de har visst et enkelt effektivt middel som fjerner trøske/sopp, er viktig at både du og babyen blir kvitt alt, hvis ikke blusser detbare opp igjen.
konemor=) Skrevet 6. februar 2010 #3 Skrevet 6. februar 2010 hei=) bruk youghurt naturell. d skal hjelpe og er helt ufarlig=) smør et tynt lage m fingeren i munnen på babyen og på puppen. du må holde på til d r vekk=) lykke til! klem
marihøna <3 Skrevet 6. februar 2010 #4 Skrevet 6. februar 2010 Har hatt det selv, og mitt råd er å få legen til å skrive ut noe, før det blir enda verre... Prøvde selv med farris en stund, etter råd fra helsesøster, men det blei bare verre og verre, og det ble helt sykt vondt til slutt... Fikk da både noe middel til å ha i munnen til mini, og etterhvert en salve til å smøre på puppen... Først da ble det bra igjen.
Grevinnen Skrevet 6. februar 2010 #5 Skrevet 6. februar 2010 ja dette burde du ta til legen med en gang! jeg endte med blødende pupper, men måtte amme for det fordi ellers blir det jo full krise og klumper og betennelse. Vær ekstremt nøye når dere behandler dere, du får noe til deg og noe til munnen til barnet. OG SUPERVIKTIG å vaske alle klær og evt. håndklær som er i kontakt med dere begge på 60 grader. Det anbefales også å koke alle leker og smokker og andre ting som barnet evt spiser på, fordi ellers kan dere ende opp med å få det tilbake hele tiden. Det gjorde vi, ble egentlig ikke ordentlig kvitt det før vi sluttet med ammingen. Det hang i mer eller mindre i 3 mnd. Så mitt råd er å ta det alvorlig! Bytt ammeinnlegg ofte du også hvis du lekker mye (jeg gjorde) så du ikke går fuktig og varm. Det er jo det beste miljøet for sopp. Ønsker dere masse lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå